سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پاری ‌سن ‌ژرمن جایزه مرد سال فوبتال فرانسه را از سوی فرانس فوتبال دریافت کرد.

امباپه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کیلیان امباپه که فصل جاری را طوفانی آغاز کرده و در ۱۹ بازی از رقابت‌های مختلف ضمن به ثمر رساندن ۱۸ گل برای پاری ‌سن ‌ژرمن، ۹ پاس گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است، از سوی نشریه معتبر «فرانس فوتبال» به‌عنوان مرد سال فوتبال فرانسه معرفی شد.

این مهاجم ۲۱ ساله که برای دومین سال متوالی عنوان مرد سال فوتبال فرانسه را از آن خود کرد، پس از کسب این عنوان به نشریه «فرانس فوتبال» گفت: مردم فکر می‌کنند من تغییر کرده‌ام، اما این درست نیست. من سعی می‌کنم بازیکنی تأثیرگذار و مهم برای تیمم باشم.

وی همچنین درباره رقابت فصل گذشته‌اش با فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا برای کسب جایزه کفش طلا اظهار داشت: فصل گذشته با مسی در حال رقابت برای کسب توپ طلا بودم. من دو گل به ثمر رسانده بودم که او گل سوم را به ثمر رساند. در ادامه من گل سوم را زدم، اما مسی چهارمین گلش را به ثمر رساند. رقابت دیوانه‌کننده‌ای بود، به طوری که عثمان دمبله به من گفت که لیونل بازی‌های تو را نگاه می‌کند.

ستاره فرانسوی پاری‌ سن‌ ژرمن درباره احتمال حضورش در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نیز یادآور شد: نمی‌دانم که آیا در بازی‌های المپیک شرکت خواهم کرد یا نه. خودم البته دوست دارم که در این بازی‌ها حضور داشته باشم، اما باشگاه پاری‌ سن ‌ژرمن باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و این به نظر من بستگی ندارد.

این در حالی است که در تاریخ ۱۲ جولای رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و در تاریخ ۲۴ آگوست بازی‌های تیم المپیک فرانسه استارت خواهد خورد.

امباپه در سال ۲۰۱۹ در ۴۹ بازی آمار ۴۴ گل زده و ۱۸ پاس گل را از خود برجای گذاشت. او همچنین در کل در ۲۰۰ بازی ۱۱۸ گل و ۵۹ پاس گل را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 472808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha