با توجه به کاربردی بودن و اهمیت کارت هوشمند ملی، افراد واجد شرایطی که تاکنون در شهرستان گناوه برای دریافت آن ثبت‌نام نکرده‌اند هرچه زودتر اقدام کنند.

کارت هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار گناوه در دیدار با رئیس و کارکنان اداره ثبت‌احوال این شهرستان گفت: در حال حاضر پرکاربردترین سند هویتی در همه حوزه‌ها داشتن کد ملی است که سازمان ثبت‌احوال با اختصاص آن به همه ایرانیان به‌خوبی عمل کرده‌است.

غلامرضا مهرجو با گرامیداشت روز سوم دی سالروز تأسیس ثبت‌احوال در کشور افزود: سازمان ثبت‌احوال کشور ضمن ارائه خدمات، برای تحقق دولت الکترونیک گام‌های بلندی برداشته و در این برهه بیشتر فرآِیندهای  هویتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه تقویت زیرساخت‌ها و الکترونیکی کردن فرآیندهای کشور تلاش وافری داشته که استان بوشهر و شهرستان گناوه نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

رئیس اداره ثبت‌احوال گناوه گفت: ثبت‌احوال به لحاظ در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی، یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می‌شود.

سهراب تمیمی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیستم سنتی در اداره ثبت‌احوال به سیستم مکانیزه تبدیل شده و خدمات‌دهی به‌روز  انجام می‌شود.

وی گفت: اداره ثبت‌احوال گناوه در سال ۱۳۰۹  در حوزه ۵ بوشهر  سندی را به نام یک نفر تنظیم و ثبت و در سال ۱۳۶۰ به‌طور مستقل  شروع به فعالیت کرد.

تمیمی بیان کرد: از آغاز اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان مهرماه امسال از مجموع  ۷۳ هزار و ۹۷۱  واجدین شرایط ۶۷ هزار و ۶۵۹ نفر برای دریافت این کارت ثبت‌نام و حدود ۶ هزارنفر هنوز اقدام نکردند.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۳ هزارنفر در شمال استان بوشهر واقع است.

کد خبر 472805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha