مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

کشور کانادا به واسطه فضای مناسب کسب‌وکار و وجود کمپانی‌های بزرگ به یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری تبدیل شده است. شرایط کاری در مناطق مختلف کانادا دارای تفاوت‌هایی بوده و استان‌های مختلف این کشور دارای قوانین و مقررات خاص خود در زمینه ویزای کاری هستند.

کانادا دارای چندین برنامه مهاجرت کاری متنوع است که شهروندان کشورهای دیگر می‌توانند بر اساس شرایط خود برای هر کدام از آن‌ها اقدام نمایند. یکی از برنامه‌های متداول در این زمینه برنامه استانی اسکیل ورکر کانادا است که در ادامه بررسی خواهد شد.

برنامه نامزدهای استانی کانادا چیست؟

برنامه نامزدهای استانی Provincial Nominee Program که به اختصار تحت عنوان PNP شناخته می‌شود به استان‌ها و قلمروهای کانادا این اجازه را می‌دهد تا افراد علاقه‌مند به مهاجرت کاری به کانادا و اقامت در یکی از استان‌های این کشور را به عنوان کاندید در نظر بگیرند. در واقع هر استان و قلمرویی در کشور کانادا می‌تواند جهت تامین نیاز بازار کار خود، اقدام به جذب مهاجران جدید بر اساس مواردی نظیر مهارت، دانش و تجربه کاری نماید. هر استان و قلمرویی در کانادا دارای برنامه نامزدهای استانی خاص خود بوده و معیارها، دستورالعمل‌ها و فرآیند هر یک از آن‌ها متفاوت است. در واقع هر کدام از این استانها جدول مشاغل مورد نیازی دارند که بر اساس آن افراد را انتخاب میکنند یعنی باید شغل شما در آن استان کارآیی داشته باشد تا بتوانید برای مهاجرت کاری اقدام کنید

شرایط برنامه نامزدهای استانی کانادا

برنامه PNP برای نیروهای کاری در نظر گرفته شده که از مهارت‌، تحصیلات و تجربه کاری برخوردار بوده و تمایل دارند تا در یک استان خاص زندگی کرده و اقامت دائم کانادا را بگیرند. برای این که واجد شرایط نامزدی در برنامه استانی اسکیل ورکر کانادا باشید معیارهای مختلفی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این معیارها در استان‌های مختلف دارای تفاوت بوده و به عنوان مثال ممکن است برای یک استان تجربه کاری دارای بالاترین اهمیت باشد اما برای استانی دیگر تسلط به زبان فرانسوی اهمیت بیشتری داشته باشد. نحوه اقدام برای طرح استانی اسکیل ورکر کانادا نیز بسته به این که کدام استان مد نظر شما باشد متغیر خواهد بود.

نحوه درخواست برای برنامه نامزدهای استانی کانادا

در حال حاضر متداول‌ترین شیوه درخواست برای برنامه نامزدهای استانی کانادا استفاده از سیستم اکسپرس اینتری Express Entry است. دولت کانادا در سال 2015 میلادی اکسپرس اینتری کانادا را به عنوان سیستمی جهت مدیریت برنامه‌های مربوط به مهاجرت و اقامت دائم معرفی کرد. از آن زمان به بعد استان‌ها و قلمروهای کانادا فرآیند PNP خود را با مطابق با سیستم اکسپرس اینتری مطابقت داده‌اند. اما سیستم اکسپرس اینتری چگونه عمل می‌کند؟

قبل از انجام هر کاری باید این موضوع را بررسی کنید که آیا واجد شرایط طرح نامزدهای استانی کانادا هستید یا خیر. برای اطلاع از این موضوع باید سیستم امتیازبندی استان مورد نظر خود را بررسی کرده و شرایط خود را با معیارهای استان مورد نظرتان تطبیق دهید. بعد از انجام این کار باید مدارک خود را از جمله مدارک تحصیلی، مدرک زبان و... آماده نمایید. در نهایت باید یک پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کرده و اطلاعات خود را در آن ثبت نمایید. پس از بررسی پرونده، برای افرادی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند دعوت‌نامه‌ ارسال می‌شود و شخص متقاضی 60 روز فرصت خواهد داشت تا برای اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

دقت داشته باشید که کلیه تصمیمات در ارتباط با اقامت دائم در کانادا توسط دولت فدرال این کشور اتخاذ می‌شود و به همین دلیل است که برنامه‌‎ استانی اسکیل ورکر با عنوان برنامه نامزدی شناخته می‌شود. در واقع پس از تایید شخص متقاضی توسط استان مورد نظر، باید درخواست اقامت دائم او نیز به وسیله دولت فدرال تایید شود.

برنامه استانی اسکیل ورکر ساسکاچوان

در بین استان‌ها و قلمروهای مختلف کانادا برخی از مناطق این کشور به سبب اقتصاد رو به رشد و نیاز به نیروی کار ماهر شرایط بهتری را برای مهاجرت کاری ارائه می‌کنند. یکی از استان‌های کانادا که در حال حاضر شرایط مساعدی برای مهاجرت کاری دارد استان ساسکاچوان است. این استان در قالب برنامه نامزدهای مهاجر ساسکاچوان Saskatchewan Immigrant Nominee Program که به طور خلاصه تحت عنوان SINP شناخته می‌شود اقدام به جذب نیروی کار خارجی می‌کند.

برای این که شخص متقاضی واجد شرایط کار در استان ساسکاچوان باشد برخی معیارها مانند تحصیلات، تجربه کاری، مهارت در زبان انگلیسی، سن و ارتباط با بازار کار ساسکاچوان در رابطه با او مورد بررسی قرار خواهد گرفت که هر یک از این معیارها دارای امتیازات مشخصی است. در صورتی که موفق به کسب حد نصاب امتیازات لازم شوید امکان جذب شدن در بازار کار استان ساسکاچوان را خواهید داشت.

برای مهاجرت کاری به ساسکاچوان علاوه بر اکسپرس اینتری برنامه دیگری تحت عنوان OID نیز وجود دارد. در این برنامه استانی اسکیل ورکر نیز معیارهایی نظیر مدرک دانشگاهی، مهارت زبان و به خصوص تجربه کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای نامزد شدن در این طرح حداقل باید یک سال سابقه کار در حوزه تخصص خود داشته باشید. ضمنا باید توجه داشت که برای نیروهای ماهر تمامی مشاغل، امکان شرکت در برنامه‌های مهاجرت کاری کانادا وجود ندارد بلکه باید شغل انتخابی شما در لیست مشاغل مورد نیاز استان مورد نظر آمده باشد.

با توجه به طرح‌های متنوع و قوانین و ضوابط مختلفی که در ارتباط با مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد می‌توان گفت که فرآیند آن تا حدودی پیچیده است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای رسیدن به نتیجه بهتر در مدت زمان کوتاه‌تر از خدمات موسسات معتبر و باتجربه در حوزه مهاجرت کاری استفاده کنید.

کد خبر 472803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha