مجلس می‌تواند قیمت بنزین را کاهش دهد و تک‌نرخی کند، به شرط اینکه نرخ آن بالای ۱۵۰۰ تومان باشد تا مجموع درآمدهای دولت کاهش پیدا نکند.

جعفرزاده ايمن آبادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، غلامعلی جعفرزاه ایمن آبادی درباره بودجه سال ۹۹ و اینکه گفته می‌شود این بودجه بر اساس شرایط تحریمی کشور بر محورهای استقامت و ایستادگی بسته شده است، عنوان کرد: واقعیت امر آن است مقاومتی که مسئولان و تصمیم‌گیران از آن صحبت می‌کنند بیشتر به سمت و سوی ملت بوده است نه حاکمیت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه هنگامی می‌توانیم بگوییم یک بودجه کامل بر اساس شرایط این روزهای کشور بسته شده است که تمامی خرج و مخارج کاهش پیدا کرده باشد، گفت: آن‌چه ما مشاهده می‌کنیم این است که نه هزینه‌های دولت کاهش پیدا کرده است و نه این‌که نظام صرفه‌جویی در قوه مجریه استقرار پیدا کرده است، پس این چه بودجه مقاومتی است؟

  • بودجه سال ۹۹ فقط روی کاغذ نوشته شده است

وی تاکید کرد: بودجه سال ۹۹ شامل درآمدهای کاذب و غیرواقعی در کنار اعداد غیرواقعی است و معتقدم آن چیزی که به عنوان بودجه این روزها در صحن خانه ملت مطرح می‌شود، روی کاغذ است و بس.

نماینده رشت با اشاره به این‌که بودجه باید شرایط کشور را تغییر دهد نه باری بر مشکلات مردم اضافه کند، بیان کرد: بودجه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تحویل داده شد تورم‌زاست و بسیار کسری خواهد داشت و به دلیل این‌که ۲ ساله هم بسته شده است این کسری را در سال بعدش هم شاهد خواهیم بود. بودجه به هیچ عنوان واقعی نوشته نشده است، مطالبی هم که در کتابچه بودجه منتشر شده به درد بخور و قابل احصاء نیست.

بودجه در خواب و خیال نوشته شده است

جعفرزاده ایمن‌آبادی بیان کرد: همه می‌توانند یک کاری انجام دهند اما بگویند که در حال انجام کاری به نفع دیگران هستند، من هم می‌توانم چلوکباب بخورم اما بگویم مقابلم نان و پنیر است. بودجه بالای ۵۰۰ میلیارد تومان بسته شده است اما می‌گویند مقاومتی است! وی ادامه داد: گفته شده است در ۸ ماه ۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات کسب شده است که میانگینش ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود،‌ طبق قانون ۱۶۰ هزار میلیارد تومان که بیشتر نمی‌شود مالیات گرفته می‌شود آقایان بفرمایند کسری تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را از کجا می‌خواهند به دست بیاورند؟

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمی‌خواهم بگویم کار کارشناسی برای نوشتن بودجه انجام نشده است، گفت: بودجه در خواب و خیال نوشته شده است و بر اساس واقعیت نیست. بودجه باید با واقعیت کف خیابان همخوانی داشته باشد که نمی‌خواند.

  • مجلس مصمم بود که قیمت بنزین را روی ۲ هزار تومان ببنند

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: مجلس مصمم بود قیمت بنزین را روی ۲ هزار تومان ببنند و تک نرخی کند اما بر اساس قانون هرکاری کنیم کمتر از ۳ هزار تومان نخواهد شد. رئیس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: مجلس می‌تواند قیمت بنزین را کاهش و تک نرخی کند اما به شرط این که تک‌نرخی را به گونه‌ای اعمال کند که بالای هزار و ۵۰۰ تومان باشد تا سر مجموع درآمدهای دولت کاهش پیدا نکند.

وی گفت: این حساب و کتاب یعنی چی؟ ببینید دولت یک بخشی از بنزین را هزار و ۵۰۰ و بخش دیگر ۳ هزار تومان به فروش می‌رساند، میانگین یک پولی از این نرخ‌ها به دست می‌آورد، بنابراین ما دست به کاری می‌زنیم و عددی که به دست می‌آوریم نباید کمتر از آن چیزی باشد که دولت به دست می‌آورد.

کد خبر 472794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز US ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    پس سال 99 هم دست دولت توجیب مردم هست سال به سال بدبخت تر وفقیرتر