همشهری آنلاین: مقتدی صدر با درخواست حمایت کشو‌های عربی و اسلامی از مقاومت عراق تاکید کرد که موضع اشغالگران عراق لحظه به لحظه بدتر می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقتدی صدر، رهبر جناح صدر عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره از سران کشورهای عربی و سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد خواست از مقاومت وی و حامیانش در عراق که با هدف اخراج نیروهای بیگانه از این کشور صورت می‌گیرد، حمایت کنند.

مقتدی صدر در گفت‌وگو با الجزیره که بخشی از آن پخش شد گفت: مقاومت به لحاظ عقلی و قانونی به رسمیت شناخته شده است و من از این جا از اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد می‌خواهم که مشروعیت مقاومت را به رسمیت بشناسند و جنبه قانونی به آن بدهند و در پشت ملت عراق بایستند نه در مقابل آن.

او گفت: ملت عراق نیازمند حمایت‌های کشورهای عربی و هر شخص دیگری است و منظور از این حمایت، حمایت تسلیحاتی نیست بلکه به حمایت‌های معنوی آنها برای اخراج کردن اشغالگران از خاک خود نیاز دارد.

مقتدی صدر افزود: کشورهای عربی با حمایت‌های سیاسی و حتی با سخنان خوب می‌توانند از مردم عراق حمایت کنند.

به گزارش الجزیره مقتدی صدر هم‌چنین اعلام کرد که درصد بالایی از نیروهای ارتش المهدی تحت تسلط وی قرار دارد و پایگاه مردمی نیروهای آمریکایی در عراق نیز روز به روز بدتر می‌شود.

الجزیره بخشی از سخنان صدر را پخش کرد که در آن گفت: اکثر اعضای ارتش المهدی مطیع و هوشیار و مخلص هستند و حتی توان این را دارند که به تدریج و با برخی عوامل دیگر، عراق را آزاد کنند.  وی گفت: ارتش المهدی یک عنوان اعتقادی است.

خبرنگار الجزیره از وی پرسید آیا هنوز بر این باورید که عراق تحت اشغال است که مقتدی صدر پاسخ داد: اعلام می‌شد که بوش گفته است عکس وی در تمام منازل عراق نصب خواهد شد؛ اما اکنون عکس‌های وی زیر پای عراقی‌ها افتاده است.

او گفت: جایگاه آمریکایی‌ها روز به روز و دقیقه به دقیقه در عراق تضعیف می‌شود و آنها هم‌چنان اشغالگر هستند و من خواستار خروج هرچه سریع‌تر نیروهای اشغالگر از عراق هستم.
 

کد خبر 47272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز