سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در صورتی که چاپخانه دولتی به تعهدات خود عمل کند و کارت خام را در اختیار ثبت احوال قرار دهد، تا پایان سال جاری ۹ میلیون کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

کارت ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: ۵۵ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۰ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد برای ۴۶ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۷۲  کارت صادر و به ادارات سراسر کشور اعم از دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی ارسال شده است. از این تعداد نیز ۴۵ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۳۳ نفر کارت  ملی هوشمند خود را از ادارت سراسر کشور دریافت کرده‌اند.

ابوترابی با قبول تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند گفت: ما در حال حاضر شاهد تاخیر بیش از یک و نیم سال در این رابطه هستیم که البته این موضوع به عدم تامین بدنه کارت هوشمند برمی‌گردد که این مسأله باید از طریق چاپخانه دولتی پیگیری شود.

وی افزود: در پی تحریم‌ها طی سال‌های گذشته با مشکل جدی برای تامین بدنه کارت هوشمند روبه‌رو شده‌ایم و از ابتدای سال ۹۶ تمهیداتی را در این رابطه پیش‌بینی کردیم و با شرکت داخلی (چاپخانه دولتی) که متولی تامین بدنه کارت است، وارد مذاکره شدیم. در ادامه نیز تفاهمنامه‌ای با آنها امضا شد و وعده دادند بدنه کارت موردنیاز سازمان ثبت احوال را تامین کنند و در اختیار ما قرار بدهند که البته این فرآیند با مشکلاتی روبه‌رو شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: پس از توافق با چاپخانه دولتی آزمایش‌های لازم روی بدنه کارت مورد نیاز سازمان ثبت احوال کشور آغاز شد و از نیمه دوم امسال شاهد تولید بدنه کارت‌ها از سوی چاپخانه دولتی بودیم که تا امروز ۳۲۴ هزار و ۹۸۳ کارت خام در اختیار این سازمان قرار داده شده است.

وی با تاکید بر وعده چاپخانه دولتی مبنی بر تامین بدنه کارت هوشمند تا پایان سال جاری گفت: امیدواریم با توجه به وعده داده شده از سوی چاپخانه دولتی، ۹ میلیون بدنه کارت در اختیار ما قرار بگیرد و سازمان ثبت احوال این آمادگی را دارد تا پایان سال این کارت‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

ابوترابی افزود: در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در رابطه با صدور کارت هوشمند ملی ایجاد شده و زیرساخت صدور ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت هوشمند را داریم که البته این اقدام مشروط به تامین بدنه کارت از سوی چاپخانه دولتی است و امیدواریم در فرصت باقیمانده بتوانیم کارت هوشمند افراد ِ در نوبت را صادر کنیم و به آنها تحویل بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون تراشه کارت هوشمند همچنان وارداتی است، گفت: بر اساس رایزنی‌هایی که انجام شده است، چاپخانه دولتی عنوان کرده که در آغاز ماه ژانویه این تراشه‌ها وارد خواهد شد و فرآیند تامین بدنه کارت هوشمند در دستور کار این چاپخانه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به توافقات انجام شده بیش از ۸ دستگاه در کشور مقدمات استفاده از کارت ملی هوشمند را اجرایی کردند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به بانک‌ها اشاره کرد.

کد خبر 472633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    12 3
    اخه وقتی شما حتی وجود زدن بدنه کارت ملی رو ندارید چرا باید جورشمارو ما مردم باید بکشیم الان نزدیک1ساله کارت ملی اقدام کردم هر بانکی هم که میرم کارمنو راه نمیندازن مگه این مشکل ما مردمه؟
  • irajm GB ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    15 0
    سلام باتوجه باینکه اداره ثبت احوال درتهیه وصدور کارت ملی جدید کمی بهردلیل دیر کرد دارد، پس چرا مهلت اعتبارکارت ملی قدیمی روتمدید نمیکنه که درخیلی جاها بامشکل برمیخوریم
  • حسن IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    14 0
    خنده داره بعد از چهل سال شعار خودکفایی رسیدیم به اینجا که بدنه کارت ملی نمی تونید بسازید
  • سامان IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    10 1
    بنا به تهدیدات و ارعاب آقایان مسوولین، بنده در خرداد ماه سال گذشته جهت تعویض کارت ملی به هوشمند اقدام کردم ولی تا به امروز علیرغم پیگیری ها هنوز خبری از کارت هوشمند ملی نیست. سوالی داشتم از آقایان: شما که میفرمایید در حال حاضر کارت خام ندارید وتراشه کارتها وارداتیست پس میلیونها کارت سوخت که یک ماه پیش بدون هیچ مشکلی چاپ شد و در اختیار خودرو داران قرار گرفت از کجا اومده؟ آیا شرکت نفت تمکن مالی داره و شما ندارید؟
  • فرهاد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    8 0
    تناقض در اینکه سالانه ۹ میلیون کارت صادر میشه و اینکه ۲.۵ میلیون در ماه میتوانند صادر کنند زیاد هست . اگر سالی ۹ میلیون باشه فکر کنم کارت من ۷ سال دیگه آماده بشه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    10 1
    زمانی که به خودکفایی کامل کارت می رسیدند آن وقت می بایستی به ابطال کارتهای قدیمی اقدام می کردند