رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۶۰ هزار تن مرکبات استان شامل پرتقال و نارنگی به خارج از کشور خبر داد.

صادرات مرکبات

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر در جلسه هماهنگی جشنواره ملی مرکبات که در فرمانداری شهرستان قائمشهر برگزار شد از صادرات ۶۰ هزار تنی مرکبات از مازندران به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای خزر، روسیه و هندوستان خبر داد.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال میزان صادرات مرکبات استان به خارج از کشور به ۱۲۰ هزار تن و دو برابر میزان کنونی برسد.

شهیدی‌فر سلامت و مرغوبیت را دو ویژگی مهم مرکبات مازندران برشمرد و گفت: به همین دلیل هم تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و ارسال به دیگر استان‌ها زیاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات مرکبات استان در سال گذشته را ۵۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: امسال صادرات مرکبات نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه بوده و این امر به دلیل گام‌های رو به جلو صادرات در سطح این استان بوده است.

شهیدی‌فر مهم‌ترین راه‌های افزایش صادرات مرکبات را بسته‌بندی و سورتینگ معرفی کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های باغداران مازندران حجم بالای کشت پرتقال تامسون است که بهتر است خود باغداران در کشت مرکبات تنوع ایجاد کنند تا ضربه کمتری به بخش تولید و کشاورزان وارد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید مرکبات در این استان را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مختص پرتقال تامسون است.

شهیدی‌فر با درخواست از باغداران که در برداشت پرتقال تامسون عجله نکنند، گفت: باغداران سعی کنند تا ۱۵ دی ماه نسبت به برداشت پرتقال اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر هم در این جلسه میزان سطح مرکبات در این شهرستان را ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار با ۲۵ گونه مرکبات و ۲۱ هزار و ۷۰۰ بهره بردار اعلام کرد.

مجید جعفری با بیان اینکه تولید مرکبات در شهرستان قائمشهر ۳۵۰ هزار تن است، افزود: قائمشهر در تولید مرکبات رتبه چهارم استان مازندران را کسب کرده است.

وی چرخه اقتصادی مرکبات شهرستان قائمشهر در سال جاری را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه در این شهرستان ۱۷۶ سورتینگ فعالیت دارد، گفت: فقط ۱۰ سورتینگ از این تعداد این قابلیت را دارند که مرکبات را برای صادرات سورت کنند.

جشنواره ملی مرکبات قرار است از ۹ تا ۱۳ دی ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی مازندران واقع در قائمشهر برگزار شود.

کد خبر 472628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha