مسئول پیگیری و راهبری «طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به ظرفیت ۱۲ هزار و ۲۳۸ مسکن در استان برای طرح اقدام ملی اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۲۹۶ خراسانی در مدت مقرر به‌عنوان متقاضی مسکن در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

اقدام ملی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حدیدی  افزود: شهروندان متقاضی برخورداری از طرح اقدام ملی مسکن ظرف روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذرماه مهلت داشتند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.tem.mrud.ir  پس از آگاهی نسبت به شرایط، در صورتی واجد شرایط بودن ثبت‌نام کنند.

وی ظرفیت ابتدایی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را برای خراسان رضوی ۵ هزار و ۶۳۰ واحد ذکر و بیان کرد: این تعداد به ۱۲ هزار و ۲۳۸ واحد افزایش یافت. شمار خانه‌های افزوده‌شده مربوط به شهرهای جدید گلبهار و بینالود هستند.  

مسئول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت ثبت‌نام در این طرح مطابق با ظرفیت اعلام‌شده برای دو شهر جدید و نیز شهرهای کاشمر، درگز، تربت‌جام، سبزوار، گناباد و بیدخت در این استان تکمیل‌شده اما ظرفیتی ۹۴۲ واحدی در دیگر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی شامل انابد، جنگل، داورزن، ششتمد، کندر، یونسی و شهروز هنوز باقیمانده است.  

وی گفت: متناسب با امکانات فراهم‌شده در مرحله دوم اجرای طرح اقدام ملی مسکن، زمان ثبت‌نام  مجدد برای شهروندان متقاضی از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان پارسال رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌نام از متقاضیان را در کرمان به‌عنوان نخستین استان آغاز کرد.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در سطح کشور انجام شده است. بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.  

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع(۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک‌میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

۵۲، ۴ درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد، ۱۹، ۴ درصد در ۴ شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و ۲۸، ۲ درصد از جمعیت استان در ۲۳ شهرستان دیگر آن سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی ۴ نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام  به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.

یک‌میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک‌میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیر آپارتمانی است.

کد خبر 472604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha