استاندار فارس حجم ارائه خدمات سلامت در این استان را از افتخارات ملی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز علمی و دانشگاهی پزشکی در شیراز فراتر از سطوح ملی و در سطح بین‌المللی به مردم خدمات سلامت ارائه می‌کنند.

استاندار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عنایت‌الله رحیمی دوشنبه ۲ دی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از قطب‌های پزشکی کشور، به‌ویژه در منطقه جنوب خواند که به جمعیت وسیعی از مراجعان استان‌های هم‌جوار و حتی فراتر از سطح ملی و در سطح بین‌المللی، ارائه خدمت می‌کند و این را جزو افتخارات استان فارس برشمرد.

رحیمی  این خدمات را مرهون تلاش مسئولان، اساتید و دانشجویانی دانست که در تولید علم و ارائه خدمت به نیازمندان فعالیت دارند و افزود: افراد بسیاری در این دانشگاه مسئولیت داشتند که همه با همدلی و همکاری، باعث ارتقای خدمت شدند و تلاش آن‌ها در زمان مسئولیت، در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت و ارتقای سطح خدمت به هم‌وطنان بوده است.

استاندار فارس تأکید کرد: زمانی مدیریت مطلوب است، که بتوانیم بر دل‌ها حاکمیت کنیم و این موفقیت، محصول ادب اجتماعی، احترام و داشتن علم و تخصص است؛ مدیریت مطلوب از دانایی و توانایی حاصل می‌شود که در وجود مسئولان پیشین بوده است.

 رحیمی، دانشگاه را یک مرکز آموزش عالی برای پرورش استادان نسل آینده خواند و گفت: امروز استادان نام‌آوری که به اعتبارات ملی و بین‌المللی دست‌یافته‌اند، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخاسته‌اند که این مرهون تلاش مسئولان لایق این مجموعه است.

او ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد تعامل مثبت با استادان، کارکنان و اهمیت دادن به دانشجویان در دوره مدیریت جدید دانشگاه، به گستردگی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه پرورش دانشجویان و دستیاران پزشکی اشاره کرد و بر لزوم تعالی آن تأکید کرد.

استاندار فارس در ادامه به خدمات نظام سلامت کشور در طی سال‌های اخیر، در افزایش تعداد بیمارستان‌ها، تخت‌های آموزشی درمانی و حجم خدمات پرداخت و این را نشانگر تلاش مسئولان وزارت بهداشت دانست.

رحیمی  در ادامه با اشاره به حجم بالای خدمات مجموعه سلامت فارس در منطقه جنوب کشور، از وزیر بهداشت خواست تا نسبت به  گسترش توجه و افزایش اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی شیراز نگاه ویژه داشته باشد.

تلاش بیشتر برای سربلندی کشور

نماینده ولی‌فقیه دراستان فارس و امام‌جمعه شیراز نیز در این آیین  بر همکاری و همدلی برای سربلندی کشور و  ضرورت تلاش برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تأکید کرد و ابراز داشت : همه مسئولان، در جنگ با رقبای تمدن کشور هستند که باید با همکاری و همدلی، موجب سربلندی کشور شویم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام  به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت که در قالب ۱۴ بند ارائه‌شده است، اشاره کرد و گفت: برای تحقق هر بند از این سیاست‌ها، به حجم بالایی از برنامه‌ها و اقدامات نیاز است که همه باید در آن سهیم شویم و برای پیشبرد اهداف مطرح‌شده تلاش کنیم.

وی  همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دانشگاه مادر در کلان منطقه پنج کشور خواند و یادآور شد: باید با همکاری، برای ارتقای امر آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان در این مجموعه، بدون اینکه یکی فدای دیگری شود، تلاش کرد.

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان وزارت بهداشت، مسئولان استانی و دانشگاهی، هم‌اکنون در تالار اجتماعات سینا و صدرا در حال برگزاری است. /۱۰۱

در این آیین که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد از خدمات علی بهادر رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر و مهرزاد لطفی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برای انجام سفری یک‌روزه به شیراز آمده ضمن حضور  در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دو شهرستان فارس نیز سفر می‌کند.

وزیر بهداشت با عزیمت به شهرستان سپیدان کلینیک ویژه و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان و همچنین آموزشگاه بهورزی این شهرستان را افتتاح می‌کند.

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و بازدید از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت در سفر به استان فارس است.

کد خبر 472570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha