وزیر اقتصاد بعد از بازدید از گمرک‌های بوشهر و حضور در جمع صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک، به وعده خود برای رسیدگی به موضوع عمل کرده و پیشنهادی را در راستای تعیین تکلیف و ترخیص خودروها به هیات دولت ارائه کرده است.

خودرو 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصادی و دارایی - برای بازدید از بنادر و گمرکات به بوشهر رفته بود که در همین جریان برخی از صاحبان خودروهای دپو شده در گمرک با وی دیدار و درخواست خود برای تعیین تکلیف خودروها را مطرح کردند. آنها گله داشتند که "چند سال است که سرمایه‌هاشان راکد مانده و با وجود این‌که در برخی موارد گره قانونی وجود نداشته و تشریفات گمرکی انجام شده است، تکلیف خودروهای آنها مشخص نیست".

اما طبق تازه‌ترین اعلام معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - به ایسنا، وزیر اقتصاد دستورات لازم در این رابطه را صادر و پیشنهاداتی را به هیات دولت ارائه کرده است که طبق آن تمامی خودروهای مانده در گمرک که به حدود ۵۱۰۰ دستگاه می‌رسد تعیین تکلیف خواهد شد.

مهرداد جمال ارونقی توضیح داد: بعد از بازدید وزیر اقتصاد از گمرک‌های بوشهر و صحبتی که با صاحبان خودروهای دپو شده مطرح شد، ایشان قول دادند که به موضوع رسیدگی کنند. این در حالی است که کمتر از ۴۸ ساعت از این موضوع وزیر پیشنهاداتی را برای تعیین تکلیف خودروها به هیات دولت ارائه کرد.

وی افزود: براساس این پیشنهاد از خودروهایی که تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته و پروانه دریافت ولی با توجه به پایان مهلت ترخیص امکان خارج شدن نداشتند تا تمامی خودروهای مربوط به منطقه آزاد اروند یا خودروهایی که در مراجع قضایی حکم برائت برای آنها صادر شده است، تعیین تکلیف می‌شود.

به گفته معاون گمرک ایران، در صورت موافقت هیات دولت با پیشنهاد وزیر اقتصاد حتی وضعیت تمام خودروهای مربوط به جانبازان ۷۰ درصد که قبل از سال ۱۳۹۳ وارد گمرکات شده بود، مشخص می‌شود.

گفتنی است؛ خودروهای دپو شده در گمرک مجموعا حدود ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه بود که در نیمه دوم سال گذشته و با مصوبه هیات دولت در مهلت شش ماهه‌ای ۷۱۵۳ دستگاه از آنها ترخیص شد و ۵۱۰۸ دستگاه دیگر به دلیل پایان مهلت تعیین شده در گمرکات باقی ماند.

تغییر شرایط ارزی و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو از مهم‌ترین دلایل توقف ترخیص خودروهای وارد شده به گمرکات، بنادر و مناطق آنها بود.

کد خبر 472533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha