معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: همه دستگاه‌های مربوطه در اجرای طرح جامع ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) کوتاهی کرده و وظایف خود را درست عمل‌ نکرده‌اند. به همین دلیل باید در کوتاهترین زمان کار ساماندهی امامزاده به اتمام برسد.

امامزاده حسین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی فرخزاد در نشست کارگروه ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) قزوین افزود: وضعیت نیمه‌کاره این طرح باگذشت چند سال نه‌ فقط تأثیر مثبتی به دنبال نداشته بلکه موجب نارضایتی شهروندان و اعتراض‌های مردمی شده است.

وی با اشاره به چهره نامناسب و مخروبه‌ای که به دنبال اجرای این طرح در مجاورت امامزاده حسین (ع) ایجادشده است، افزود: ما وارث تصمیماتی از گذشته هستیم که موجب شده وضعیت طرح به این‌گونه نامناسب باشد اما به‌هرحال باید همه توان خود را برای تکمیل هرچه زودتر طرحی که اکنون نیمه‌کاره است، پیش ببریم.

فرخزاد بابیان این‌که اولویت اعتبارات طرح باید تملک پلاک‌های باقی‌مانده باشد، اظهار کرد: برای ادامه اجرای طرح باید یک‌زمان بندی تدوین شود و بر اساس آن کارها پیش برود.

وی ادامه داد: تملک پلاک‌های مسکونی باقی‌مانده را نیز باید تا پایان سال انجام دهیم و همچنین مجوز ماده ۹ نیز برای آن دسته از پلاک‌هایی که مالکان آنها حاضر به واگذاری نیستند باید پیش‌بینی شود.

فرخزاد افزود: باید قیمت‌گذاری پلاک‌های مسکونی واقعی بوده و نرخ پلاک‌هایی که باید تملک شود به‌گونه‌ای باشد که مالکان بتوانند در همان محله منزلی تهیه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر مناسب‌سازی فضاهای پیرامونی این طرح توسط شهرداری تأکید کرد و گفت: میراث فرهنگی نیز باید در خصوص خانه مؤمنان که در محدوده طرح قرار دارد نظر خود را ارائه دهد که اگر بناست نگهداری و مرمت شود این کار دنبال شود در غیر این صورت برای پیشبرد طرح تخریب شود.

وی اظهار داشت: سهم مالی دستگاه‌ها که برای اجرای طرح درگذشته پیش‌بینی‌شده بود امروز تنها کفاف تملک پلاک‌ها را می‌دهد و باید این سهم برای اجرای طرح به‌ویژه اماکنی مانند صحن‌ها و رواق‌ها که دارای بازدهی اقتصادی نیستند، افزایش یابد و سرمایه‌گذاران و خیرانی که حاضرند در این طرح مشارکت داشته باشند نیز باید هرچه زودتر شناسایی شوند.

وی همچنین گفت: ازاین‌پس نشست‌های کارگروه ساماندهی امامزاده حسین (ع) به‌صورت ماهانه و اگر ضرورت داشت هر ۲ هفته یک‌بار برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین نیز در این نشست گفت: کندی اجرای طرح و ابتر باقی ماندن آن نارضایتی عمومی ایجاد کرده و فضای معنوی امامزاده حسین را تحت‌الشعاع قرار داده است.

حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی افزود: پیشبرد این طرح را باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها دنبال کنیم و بر این اساس باید به‌جای صحن و سرا طرح‌های مرتبط با خدمات اجتماعی ازجمله زائرسرا زودتر اجرا شود.

وی اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت بلوک‌های مسکونی اوقاف که در شهر اقبالیِ در حال ساخت است برای جایگزینی با پلاک‌های مسکونی باقی‌مانده این طرح که هنوز تملک نشده‌اند استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: باید در کنار پیشبرد کارهای باقی‌مانده هر چه زودتر فضاهایی را برای خدمت‌رسانی به شهروندان مجاور و زائران مانند فضای سبز ایجاد کنیم که چهره و منظر نازیبایی که در کنار امامزاده حسین (ع) ایجادشده، حذف شود.

شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در شهرداری کمک به تکمیل و اجرای ساماندهی امامزاده حسین (ع) است.

سیاوش طاهرخانی با اشاره به آمادگی شهرداری برای انتقال گلخانه متعلق به این نهاد به‌منظور ایجاد اراضی مناسب جهت ساخت زائرسرا، افزود: همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد که آورده مالی شهرداری برای کمک به اجرای سریع‌تر طرح افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات تملک پلاک‌های مسکونی باقی‌مانده، گفت: باید رضایت شهروندان ساکن در منطقه اجرای طرح که به این محله قدیمی احساس تعلق‌خاطر دارند را جلب کرد.

اجرای طرح ساماندهی و توسعه امامزاده حسین (ع) از سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

برای تملک اراضی و اجرای این طرح در یک محدوده ۱۷ هکتاری در زمان اجرا ۱۰۶ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی‌شده بود.

از ۲۳۰ پلاک مسکونی مربوط به اجرای این طرح که در مجاورت امامزاده حسین (ع) قرار دارند تاکنون ۱۵۵ واحد از سوی دستگاه‌های مجری تملک شده است.

برای تملک پلاک‌های باقی‌مانده مسکونی مربوط به این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کندی اجرای این طرح باعث نارضایتی شهروندان ساکن در محله دباغان که امامزاده حسین در آن قرار دارد، شده است.
 

کد خبر 472511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha