مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در صورتی که میراث فرهنگی مالک آثار تاریخی باشد برای واگذاری به بخش خصوصی همکاری لازم را به‌عمل خواهیم آورد و ضمن صدور موافقت اصولی، تعیین کاربری و ارائه تسهیلات نهایت همکاری را داریم.

بازسازی ارگ ساسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اولین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان انار باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان برگزار شد.

علی زهرودی در این جلسه با اشاره به نزدیکی به پایان سال و ورود مسافران به این شهرستان خواستار همکاری میراث فرهنگی استان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای جذب و اسکان مسافر شد.

بازسازی ارگ ساسانی مهم‌ترین مطالبه مردم انار

فرماندار انار با اشاره به اخذ مجوز و احداث بالغ بر ۵ مجتمع خدمات رفاهی در محدوده شهرستان افزود: شهرستان انار به‌عنوان دروازه ورودی استان می‌تواند تاثیر بسزایی در رفاه مسافران برای استان داشته باشد.

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: روستای بیاض دارای ظرفیت خوبی برای گردشگری شهرستان بوده که می‌توان آن را به‌عنوان یک محور گردشگری تقویت و بازسازی کرد. وی با تأکید بر لزوم حمایت برای تکمیل و مرمت آثار تاریخی شهرستان انار تصریح کرد: بازسازی ارگ ساسانی از مهم‌ترین مطالبات مردم شهر انار است.

وی ادامه داد: در صورتی که میراث فرهنگی مالک آثار باشد جهت واگذاری به بخش خصوصی همکاری لازم را به‌عمل خواهیم آورد و ضمن صدور موافقت اصولی، تعیین کاربری و ارائه تسهیلات نهایت همکاری می‌کنیم.

فعالی بیان داشت: در صورتی که مالکیت آثار تاریخی متعلق به بخش خصوصی باشد و در نگهداری آن توسط مالک سهل‌انگاری صورت گیرد، ۶ ماه تا ۲ سال حکم حبس به ایشان صادر خواهد شد.

مساعدت در راه‌اندازی کمپ‌های مسافری و پیگیری رفع مشکل نیروی اداری میراث فرهنگی از دیگر صحبت‌های فعالی در این جلسه بود.

در این سفر یک روزه از کاروانسرای بیاض، کارخانه پنبه‌بیاض، بافت تاریخی بیاض، مسجد تاریخی این روستا، خانه قل‌هواللهی شاهم‌آباد، قلعه داوود آباد امین‌شهر، خانه‌های بوم‌گردی قربان‌آباد، یخدان انار، ارگ تاریخی انار، بادگیر مهدوی و خانه ابوالحسن‌خان انار بازدید شد.

کد خبر 472489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha