مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تا پایان فصل پاییز، 5 هزار و ۸۶۴ فرصت شغلی در روستاهای استان باتوجه به تسهیلات پرداختی ایجاد شده است.

اشتغالزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ایرنا، حسن عزیزی اظهار کرد: بیشترین فرصت‌های شغلی در روستاهای شهرستان هرسین با هزار و ۲۲۴ مورد و کرمانشاه با ۸۳۸ مورد ایجاد شده است.  

وی بیان کرد: شهرستان‌های گیلانغرب با ۶۶۸ فرصت شغلی، سنقروکلیایی با ۴۴۷ فرصت و صحنه با ۴۰۳ فرصت شغلی در رده‌های بعدی بیشترین اشتغالزایی روستایی قرار دارند.  

عزیزی همچنین با بیان اینکه کنگاور، قصرشیرین و اسلام آبادغرب نیز بالای ۳۰۰ فرصت شغلی روستایی در آنها ایجاد شده، افزود: دالاهو، پاوه و جوانرود هم در ردیف شهرستان‌هایی با بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی قرار دارند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص میزان تسهیلات اعطایی برای اشتغالزایی در بخش روستایی و عشایری گفت: از ابتدای آغاز پرداخت تا پایان آذر ماه سه هزار و ۱۸۷ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال به سه هزار و ۳۰۴ طرح پرداخت شده است.  

وی با بیان اینکه 4 هزار و ۷۴۲ طرح دیگر نیز در بانک‌ها پذیرش شده اند، افزود: پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها می‌تواند ۱۲ هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی دیگر در بخش روستایی و عشایری استان ایجاد کند.  

عزیزی، میزان تسهیلات مورد نیاز برای طرح‌های پذیرش شده را نیز ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال ذکر کرد.  

مدیرکل تعاون و کار استان کرمانشاه در عین حال از انعقاد قرارداد با سه هزار و ۴۰۴ طرح خبر داد و گفت: این طرح‌ها در انتظار دریافت تسهیلاتی به مقدار 3 هزار و ۷۲۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال هستند که امیدوارم به موقع توسط بانک‌ها پرداخت شود.  

وی گفت: استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری رتبه اول کشور را دارد.  

حدود ۵۰۰ هزار نفر که معادل ۲۶ درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا زندگی می‌کنند.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.  

گفته می‌شود استان کرمانشاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

کد خبر 472477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha