مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گرگان گفت: با اقدامات صورت گرفته درسال‌های اخیر، مدارس نیازمند استحکام‌بخشی در این شهرستان از ۳۰ درصد به حدود ۱۵ درصد رسیده است.

استحکام‌بخشی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهجت تربتی‌نژاد اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۹، ۴۶ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در شهرستان گرگان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۵ هزار همکار فرهنگی در سطح شهرستان افزود: امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزان را شاهد بودیم.

مدیر آموزش‌وپرورش گرگان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه فضای آموزشی بیانکرد: با آماری که امسال احصاء شد، حدود ۳۰ مدرسه که شامل ۱۵ درصد مدارس سطح این شهرستان می‌شود، نیاز به استحکام‌بخشی دارند. در حال حاضر ۲۰ مدرسه در حال احداث و یا عقد تفاهم‌نامه بازسازی هستند.

تربتی‌نژاد با اشاره به اینکه در کنکور ۹۷، ۵۵ رتبه زیر هزار و در کنکور ۹۸، ۹۲ رتبه زیر هزار در سطح شهرستان داشتیم، گفت: از سال گذشته مدارس را ملزم کردیم که اگر دانش‌آموزان نیاز به کلاس کنکور دارند، کلاس‌ کنکور در ساعت غیر موظف در مدرسه برگزار شود. دبیرانی هم در این کلاس‌ها به‌کارگیری می‌شود که در خارج از مدرسه، دانش‌آموزان راغب به شرکت در کلاس‌های آموزشی آن‌ها هستند.

وی به اجرای طرح خیران آموزشی اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح سال گذشته بهترین دبیران کنکور در سطح شهرستان به‌صورت رایگان به دانش‌آموزان حاشیه شهر و روستاها آموزش دادند. ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و ۳۵۰ دانش‌آموز پسر در قالب این طرح آموزش دیدند و این موضوع نیز در ارتقای رتبه‌های کنکور ما تأثیرگذار بود. علاوه بر کنکور، در سال تحصیلی گذشته میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان گرگانی از میانگین کشوری بالاتر بود.

ایجاد هنرستان کشاورزی در گرگان

مدیر آموزش‌وپرورش گرگان در ادامه با اشاره به ایجاد هنرستان کشاورزی در گرگان، گفت: با توجه به اینکه در شهرستان گرگان هنرستان تخصصی کشاورزی نداشتیم و برخی از رشته‌های مرتبط با کشاورزی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تدریس می‌شد، ضرورت احداث یک هنرستان تخصصی کشاورزی در سطح شهرستان مشهود بود. با توجه به استانداردهای وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان نوسازی مدارس برای احداث هنرستان‌های کشاورزی، نیاز بود که حداقل ۶۰ هکتار زمین کشاورزی در موقعیت‌های جغرافیایی مناسب در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد.

تربتی‌نژاد بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون ۳۰ هکتار زمین مشخص‌شده تا در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد. برای آغاز کار بیش از ۱۷ هکتار زمین در روستای الوکلاته شهرستان گرگان در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت و مراسم کلنگ زنی این پروژه با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار گلستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای فاز اول این هنرستان ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: در ابتدا ۴ رشته تخصصی کشاورزی در این هنرستان تدریس خواهد شد.

کد خبر 472445
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha