دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: تاکنون ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کردستان فوت شده‌اند که مرگ هیچ کدام ربطی به کمبود دارو نداشته است.

آمپول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ابراهیم قادری با اشاره به شیوع انواع آنفلوانزا اظهار کرد: آنفلوآنزای فصلی ناشی از بیماری ویروسی است که با شروع ناگهانی تب و لرز و سرفه همراه است و در این فصل بیشتر بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه در سطح استان تاکنون ۲۳۵ نفر مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۵۶ نفر مثبت بوده و ۱۲ نفر نیز به دلیل مبتلا به آنفلوانزا فوت کرده‌اند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان مرگ مبتلایان به آنفلوآنزا بر اثر کمبود دارو در کردستان را تکذیب کرد و گفت: مرگ ۱۲ نفر مبتلا به این بیماری ربطی به کمبود دارو نداشته بلکه به علت شدت بیماری و همراه بودن سایر بیماری‌های مزمن فوت شده‌اند.

قادری بیشترین آمار مبتلایان به آنفلوانزا در استان را مربوط به سنندج و قروه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان کاهش یافته است.

وی رعایت اصول بهداشتی را برای همه افراد در خصوص مقابله با این بیماری ضروری برشمرد و تأکید کرد: رعایت بهداشت فردی بخصوص استفاده از دستمال کاغذی حین سرفه و عطسه، استراحت کامل حین بیماری و عدم دست دادن و روبوسی افراد بیمار، مراجعه بموقع به پزشک، شستن منظم دست‌ها با آب و صابون به طور مستمر، از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان رعایت بهداشت فردی برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر ۲ سال، مبتلایان به سرطان، دیابت، افراد سالمند و زنان باردار، بیماران قلبی و عروقی، ریوی و پیوند کلیه و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند را جدی عنوان کرد.

قادری خطاب به شهروندان بیان کرد: در صورت داشتن علایمی از جمله تب و سرفه ناگهانی، سردرد شدید، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان در سریع‌ترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 472431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha