کتاب درس‌گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد با نام «رمز طنز» سه‌شنبه سوم دی ساعت ۱۷ همزمان با برگزاری نشست سه‎شنبه‎های شعر نیاوران در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

ابوالفضل زرويي نصرآباد

به گزارش همشهری آنلاین، کتاب «رمز طنز» حاصل سلسله درس‌گفتارهای زنده‎یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد است که به صورت مداوم در نخستین دوشنبه هر ماه با حضور طنزپردازان و علاقه‌مندان طنز در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شد. شعرخوانی و نقد شعر از دیگر برنامه‌های این جلسه‌ها بود که از دی‌ماه ۱۳۹۴ در فرهنگسرای نیاوران آغاز شد و تا پایان حیات زنده‌یاد زرویی نصرآباد ادامه داشت.

مفاهیم مطرح‌شده در این مجموعه نشست‌ها در قالب کتابی با نام «رمز طنز» گردآوری شده که پس از رونمایی در روز سه‌شنبه سوم دی در نشست ادبی سه‌شنبه‌های شعر فرهنگسرای نیاوران وارد بازار نشر می‌شود. حضور در آیین رونمایی از کتاب درس‌گفتارهای مرحوم زرویی نصرآباد آزاد است.

ابوالفضل زرویی نصرآباد زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران شاعر، پژوهشگر و طنزپردازی صاحبنام بود که با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندرمیرزا، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدلی و... در نشریه‌های موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، تماشاگران و... طنز می‌نوشت. او آذرماه ۱۳۹۷ در ۴۹ سالگی درگذشت.

کد خبر 472428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha