مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت که وضع کیفی هوا در بیشتر نقاط این استان همچنان ناسالم است.

البرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فردین حکیمی دوشنبه ۲ دی افزود: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در ساعت ۸: ۳۸ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ، استان البرز برای تمام گروه‌ها ناسالم است.

وی اظهار داشت: شاخص آلودگی هوا در این شهرستان‌ها به ترتیب ۱۵۳ و ۱۵۹ بوده و در وضعیت قرمز است.

حکیمی اضافه کرد:‌همچنین وضع کیفی هوا در شهرستان‌های کرج و فردیس نیز به ترتیب ۱۴۷ و ۱۵۰ بوده و در مرز رسیدن به وضعیت هشدار و قرمز هست.

وی به مردم توصیه کرد که با توجه به تشدید آلودگی هوا، افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که براثر پایداری جوی، میزان آلاینده‌ها در این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری تشدید می‌یابد.

منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از جوی پایدار همراه با افزایش آلاینده‌ها در استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته با عبور موج ضعیف و ناپایدار از منطقه البرز مرکزی به دلیل شمالی شدن سوی جریانات و وزش باد به‌طور موقت تا ظهر امروز از مقدار آلاینده‌ها کاسته می‌شود، گفت: دوباره با استقرار جوی پایدار روند افزایش آلاینده‌ها را تا چهارشنبه هفته جاری خواهیم داشت.

 آسمان امروز دوشنبه، صاف تاکمی ابری، وزش باد، کاهش موقت آلاینده‌ها، سه‌شنبه، صاف و افزایش آلاینده‌ها و چهارشنبه صاف تاکمی ابری، ‌افزایش آلاینده‌ها و پنجشنبه هفته جاری قسمتی تا نیمه‌ابری، ‌بعضی ساعات بارش باران، ‌ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دمای کمینه و بیشینه امروز استان در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بین چهارتا ۱۴ درجه بالای صفر و پنجشنبه بین پنج‌تا ۱۵ درجه بالای صفر خواهد بود.

سرعت وزش باد عصر امروز دوشنبه ۲۴ کیلومتر در ساعت، ‌پس‌فردا سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ کیلومتر در ساعت و پنجشنبه هفته جاری ۲۴ کیلومتر در ساعت است.

این مسئول با اشاره به اینکه طی مدت‌زمان یادشده کاهش افق دید، ‌و کیفت هوا برای همه گروه‌ها را در استان خواهیم داشت، ‌ توصیه کرد که مردم از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

رحمانیان تأکید کرد: کودکان، ‌سالمندان، ‌بیماران قلبی و عروقی و ریوی از فعالیت طولانی‌مدت در خارج از منزل خودتری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین مانند ورزش خارج از منزل نداشته باشند.

طی ۱۷ روز گذشته هوای استان البرز به لحاظ کیفی ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم بود.

کد خبر 472426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha