مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه و اهمیت صادرات کالاهای تولیدی در استان گفت: ارزش صادرات کالا از گمرک این استان در ۹ ماهه سال‌جاری ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گمرک چهارمحال

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا،   اسماعیل الله‌دادی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۳۵ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۳۹ میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۷ درصد کاهش داشته است.

الله‌دادی تصریح کرد:‌ صادرات کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه سال‌جاری افزون‌بر ۳۷ هزار و ۲۵۱ تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد از نظر وزنی کاهش دارد.

وی یادآور شد: تولیدات صادراتی چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۰ ردیف کالایی به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هندوستان، ‌ ترکیه، رومانی، آذربایجان، کویت، پاکستان و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری  اظهار داشت:‌ صادرات کالاهای این استان به کشورهای دیگر شامل انواع لوازم خانگی، ورق‌های فولادی پوشش‌دار، موکت، مصنوعات پلاستیکی، ‌ مغز بادام، خوراک آبزیان، مصنوعات آلومینیومی، ‌ ماکارونی، خوراک دام، ‌ نبات، محصولات نساجی و سیمان است.

الله‌دادی گفت: ‌چهارمحال و بختیاری توان صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار کالا به کشورهای دیگر را دارد.

اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری کلیات تقویم نمایشگاهی این استان در سال ۱۳۹۹ در برگزاری ۱۷ نمایشگاه ملی و استانی را تصویب کردند.

کد خبر 472407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha