روسای دو اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان اعلام کردند که از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۱۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از منابع مختلف بانکی و این نهاد، به مددجویان زیرپوشش پرداخت شده است.

اشتغالزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در استان گلستان به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان، از سال ۹۵ به دو اداره «گنبدکاووس» و «داشلی برون» تبدیل شد تا به ۱۱ هزار و ۸۱۰ خانوار زیر پوشش با تعداد ۳۲ هزار و ۹۱۰ نفر خدمات رسانی نمایند.

محمد باقرپور و رحیم تیموری روسای دو اداره کمیته امداد گنبدکاووس اظهار کردند: با پرداخت این تسهیلات که درقالب ۴۰۰ طرح اشتغالزایی و در سه بخش «کار انگیزی، خود اشتغالی و مشاغل خانگی» بوده، برای حدود ۴۵۰ نفر از مددجویان و یا اعضای خانواده آنها فرصت شغلی ایجاد شده است.  

به گفته این دو مقام مسئول امسال به منظور ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان این دو اداره در مجموع ۲۹۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پیش‌بینی شده که تا الان ۲۵۲ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

باقرپور و تیموری اضافه کردند: برای همه تسهیلات تخصیص یافته، طرح اشتغالزایی ازسوی مددجویان ارائه شده و در قالب پرونده‌ای به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که تا پایان سال جاری و درصورت تامین وثیقه مورد نیاز بانک‌ها، تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

به گفته روسای دو اداره کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس، تسهیلات پیش‌بینی شده اشتغال از محل منابع امدادی، تبصره ۱۶، صندوق توسعه روستایی و اعتبارات هم افزایی می‌باشد که برای طرح‌های بخش کشاورزی و دامداری، مشاغل خانگی، راه‌اندازی واحد صنفی و تولیدی و نیز حمل و نقل عمومی پرداخت می‌شود.

باقرپور و تیموری، میانگین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ویژه مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و فرزندان آنها را ۵۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه اقساط اعلام کردند.

کد خبر 472327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha