فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۹ تن و ۷۸۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبر داد.

حسنی

ایسنا، سرهنگ عبداله حسنی در نشستی با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: کشفیات موادمخدر در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع مواد کشف شده ۶ تن و ۴۳۷ کیلوگرم آن از نوع تریاک است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۲ هزار و ۶۵۶ نفر در رابطه با جرائم مرتبط با موادمخدر در این استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۰۴ نفر قاچاقچی حرفه‌ای بودند.

وی از اعتیاد به عنوان عامل مؤثر در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: بر اساس آمار و پژوهش‌های رسمی موجود، اعتیاد به موادمخدر در بروز دیگر جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی سهم ویژه‌ای دارد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد سرقت‌های خرد در استان سمنان از سوی معتادانی صورت می‌گیرد که برای تأمین هزینه‌های اعتیادشان، مرتکب سرقت می‌شوند.

وی گفت: مبارزه پلیس با بلای خانمانسوز اعتیاد و برخورد قاطع با سوداگران مرگ هرگز تعطیل بردار نیست و تقدیم هزاران شهید در این مسیر نشان از عزم جزم ناجا در برخورد با این پدیده شوم دارد.

سرهنگ حسنی به ارائه آماری از عملکرد امسال پلیس در برخورد با قاچاقچیان موادمخدر پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۹ تن و ۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد در استان و دیگر نقاط کشور با تلاش ماموران انتظامی استان سمنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان از اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان خبرداد و افزود: بخش قابل توجهی از این مواد با پیگیری‌های ویژه و اقدامات خاص پلیسی ماموران استان سمنان در دیگر استان‌های کشور کشف شده است.

سرهنگ حسنی همچنین به اجرای طرح‌های گوناگونی در مبارزه با موادمخدر در سطح استان اشاره و اضافه کرد: در سال جاری یک هزار و ۴۶ مرحله طرح‌هایی مانند ارتقاء امنیت اجتماعی، پاک سازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و پاک سازی اطراف محیط‌های آموزشی انجام شده است.

کد خبر 472319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha