به همت گروه جهادی منتظران ظهور محله علی آباد جنوبی، تاکنون ۲۷۰خانواده محروم و نیازمند شناسایی و تحت پوشش خدمات متنوع و برنامه های خیریه ای قرار گرفته اند.

مردم نهاد

همشهری آنلاین-رضانیکنام: هسته اصلی فعالیت های خیریه ای گروه جهادی منتظران ظهور سال ها قبل توسط ۱۸نفر از جوانان فعال ساکن محله علی آباد جنوبی منطقه ۱۶ در مسجد سیدالشهدا(ع) شکل گرفت و باحمایت خیران و نیکوکاران، تا امروز منشأ خدمات رسانی به موقع و تأثیرگذار به خانواده های گرفتار و نیازمند بوده است.

«علی حسینی» مسئول گروه جهادی منتظران ظهور با بیان اینکه فضای معنوی و روحانی مسجد باعث شده تا کودکان و نوجوانان دیروز محله، اکنون در سن جوانی به دنبال انجام کارهای خیر و نیکوکارانه و خدمت به اقشار محروم و مستضعف محله باشند می افزاید: «تا امروز با تلاش بچه های بامعرفت مسجد سیدالشهدا(ع) در محله علی آباد جنوبی و اطراف آن بیش از ۶۰۰خانواده نیازمند شناسایی شده اند که در حد توان و بضاعت، توانسته ایم تنها برای ۲۷۰ خانواده خدمات خیریه ای در نظر بگیریم. البته افراد نیکوکار و خیر به مرور زمان در حال افزایش هستند و امیدواریم که با جذب خیران دایره خدمات رسانی به ۶۰۰ خانوار افزایش پیدا کند.»

وی درباره تازه ترین اقدام گروه جهادی منتظران ظهور می گوید: «در شب یلدایی که سپری شد، بسته های اهدایی نیکوکاران برای ۲۷۰خانواده آماده شد و  به دستشان رسید. نوجوانان و جوانان مسجد سیدالشهدا(ع) ساعت ها برای بسته بندی آجیل، میوه و شیرینی وقت گذاشتند تا بلکه با این کار کوچک در شب یلدا بتوانند شادی و لبخند را به خانه هم محله ای های خود هدیه کنند.»

حسینی اضافه می کند: «فلسفه تشکیل گروه جهادی منتظران ظهور شناسایی و حمایت آبرومندانه از نیازمندان محله و منطقه است. عقیده داریم ابتدا باید محرومیت بین اهل محل و همسایه ها از بین برود تا در گام بعدی برای فقرزدایی در محله های دیگر اقدام کنیم.»

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور ادامه می دهد: «تمامی منابع مالی کارهای نیکوکارانه توسط اهالی و خیران هم محله ای تأمین شده است. همچنین برای جمع آوری اقلام و کالاهای اهدایی برای نیازمندان از گروه های اجتماعی فضای مجازی، هیئت امنای مسجد سیدالشهدا(ع)، شورایاران محله علی آباد جنوبی و افراد بومی و محلی کمک می گیریم.»

کد خبر 472308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha