یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

مدیر امور منابع آب اردبیل گفت: با همکاری دهیاران روستاها می‌توان در بخش حفاظت حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان اقدامات موثری انجام داد.

منابع طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین خدادادی  در جلسه ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌های استان اردبیل افزود: با همت اداره امور منابع آب اردبیل دخل و تصرفات صورت گرفته در بستر رودخانه نوران چایی در روستای حسن باروق آزاد سازی و لایروبی شد.  

وی ادامه داد: با تلاش همکاران مهندسی رودخانه، امور حقوقی و اکیپ گشت و بازرسی امور منابع آب اردبیل و با همکاری کلانتری ۱۶و اخذ دستور قضایی از دادستان مرکز استان، مقدار۱. ۲ هکتار از رودخانه نوران چایی به‌طول بیش از ۵۰۰ متر و با قلع و قمع حدود ۴۰۰ اصله درخت کاشته شده در بستر رودخانه این آزادسازی و لایروبی انجام شد.  

خدادادی بر ضرورت حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌هادر مناطق روستایی و همکاری دهیاری‌ها و روستاییان در جهت نگهداری از این شریان‌های حیاتی تاکید کرد.  

اسماعیل محمودی نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم از آب اندازی مسیر انحرافی رودخانه مرزی ارس به طول ۷۰۰ متر خبر داد و گفت: در اجرای پروژه ساماندهی رودخانه ارس و در راستای حفاظت از سواحل، تاسیسات و خاک کشور در مقابل فرسایش رودخانه مسیر انحرافی جریان آب کانال کنی انجام و آب اندازی شد.  

وی اضافه کرد: اجرای ساماندهی رودخانه مرزی ارس در راستای وظایف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و قوانین و مقررات بین المللی توسط این شرکت با مطالعات علمی و فنی مهندسی رودخانه و تامین اعتبارات لازم و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی از سال‌های قبل در حال اجرا بوده و تاکنون حدود ۴۸ کیلومتر اجرا و حفاظت سواحل صورت گرفته است.

کد خبر 472223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha