مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از افزایش ۷۴ درصدی حجم آب ذخیره شده سد سفیدرود خبر داد.

سد سفیدرود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید خرمی یکشنبه اول دی اظهار داشت: ذخیره کنونی آب پشت سد سفیدرود ۶۰۱ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با ۳۴۶ میلیون متر مکعب در سال گذشته نشان‌دهنده افزایش ۷۴ درصدی در حجم مخزن سفیدرود است.

 وی ورودی سد سفیدرود را ۵۳ مترمکعب‌ برثانیه عنوان و تصریح کرد: سال قبل این میزان ورودی ۴۱ مترمکعب برثانیه بود و خروجی سد (رهاسازی آب) امروز(یکشنبه) و در سال گذشته در همین روز پنج مترمکعب برثانیه بود.

 خرمی با اشاره به استفاده آب سد سفیدرود برای آب شرب، عوامل زیست‌محیطی و مصارف صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷ درصد حجم مخزن سفیدرود پر است با توجه به پتانسیل‌های بارشی باران و برف در بالادست حوزه آبریز سد سفیدرود پیش‌بینی ما اینست که اواخر بهمن یا اوایل اسفند به منظور جلوگیری و کنترل سیلاب‌های احتمالی رهاسازی آب را افزایش دهیم.

او یادآور شد: سال گذشته و ابتدای امسال نیز که سیلاب بسیاری از استان‌ها را گرفتار کرد خوشبختانه بدلیل مدیریت صحیح در خروجی سد سیلاب را در استان نداشتیم.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.

سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده و ظرفیت فعلی آن، یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب است.

کد خبر 472208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha