یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: فرسودگی خطوط فاضلاب اصفهان موجب نشست دوباره خیابان میر شده است.

خیابان میر اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی اکبر بنی‌طبا در خصوص نشست دوباره خیابان میر، اظهار کرد: متاسفانه فرسودگی لوله‌های فاضلاب گریبانگیر شبکه فاضلاب اصفهان است و در حال حاضر به دلیل این نشست به دنبال هدایت فاضلاب به صورت بای پس هستیم.

وی افزود: البته خط جدید فاضلاب خیابان میر اصلاح شده است، اما با توجه به اینکه انتهای این خط به سمت محور آبشار و تصفیه خانه در حال نصب است، به دلیل اختلاف ارتفاع با خط جدید باید به صورت همزمان وارد مدار شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده اصلاح این خط فاضلاب به صورت کامل انجام و وارد مدار خواهد شد.

بنی طبا در خصوص عمق این نشست، گفت: عمق این نشست قابل توجه بوده، اما به طور دقیق مشخص نیست، البته عمق کل لوله فاضلاب حدود ۴ متر است.

وی با تأکید بر اینکه نشست خیابان میر ارتباطی با پدیده فرونشست زمین در اصفهان ندارد، توضیح داد: به دلیل اینکه گاز فاضلاب، خورنده بتن است به مرور بعد از بین رفتن سیمان، شن به همراه فاضلاب داخل شبکه می‌شود و به مرور لوله‌های انتقال از بین می‌رود و حفره‌ای ایجاد می‌شود که به دلیل فشار و بار تردد خودروها از روی زمین، شاهد نشست زمین هستیم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر کل مسیر خیابان میر و نظر اصلاح شده و در نقطه‌ای که نشست اتفاق افتاده، اصلاح شبکه انجام شده است و تنها لوله به دلیل انجام برخی امور هنوز وارد شبکه نشده است.

وی تأکید کرد: با وجود این مشکل، خط فاضلاب خیابان میر همچنان در مدار است و فاضلاب را عبور می‌دهد و حتی قطعی آب در این منطقه وجود ندارد.

بنی طبا در خصوص خسارت جانی یا مالی ناشی از نشست خیابان میر، گفت: خودرویی که به دلیل این حادثه داخل حفره سقوط کرده بود، خارج شده است.

نشست خیابان میر اصفهان به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب این شهر برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ اتفاق افتاد و پس از آن طی سال‌های گذشته تاکنون چندین بار ساکنان این منطقه شاهد نشست این خیابان هستند.

کد خبر 472195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha