رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک برای کاهش آلودگی هوا از گشت شبانه یگان حفاظت محیط‌زیست خبر داد.

پسماند سوزی شبانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد طاهر ظاهری با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی پایدار بودن جو و عدم ورود سامانه‌های بارشی به کشور در روزهای آتی، گشت شبانه زیست‌محیطی برقرارشده است.

وی گفت: درگشت‌های شبانه‌روزی که از هفته قبل شروع‌شده بیش از ۳۵ مورد پسماند سوزی را داشتیم که یکان حفاظت محیط‌زیست اقدام به خاموش کردن این موارد کرده است.

ظاهری ادامه داد: با توجه به پایدار بودن شرایط جوی کشور و انتشار دود و گردوغبار حاصل از فعالیت‌های انسانی، هوای شهرها و مراکز صنعتی به انواع گازها و ذرات معلق آلوده و برای سلامت انسان‌ها زیان‌بار می‌شود نتیجتاً ما با بروز پدیده اینورژن (وارونگی هوا) روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به تعطیلی تعدادی از کارخانه‌های آلاینده سطح شهرستان، تصریح کرد: با توجه به این موارد یکان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان اقدام تعطیلی کارخانه آسفالت شهرستان، کارخانه سهند بوتن، ۳ کارخانه ذوب پلاستیک و یک کارخانه تولید چرب که سوخت گازوئیلی داشت کرده از آلودگی هوا بیش‌تر جلوگیری شود.

ظاهری گفت: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قرچک، استان تهران گشت ویژه شبانه جهت کنترل منابع آلاینده را از هفته گذشته آغاز نموده که تا رسیدن به وضعیت مطلوب هوا ادامه خواهد داشت.

این مسئول افزود: اصل ۵۰ قانون اساسی کشور حفاظت از محیط‌زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند را یک وظیفه عمومی قلمداد نموده که همه آحاد مردم باید در این جهت همکاری نمایند.

وی افزود: استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، گازسوز کردن خودروها، عدم سوزاندن پسماندها در گوشه‌کنار شهر و کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر با خودروی شخصی راه‌هایی است که شهروندان محترم می‌توانند جهت کنترل آلودگی هوا به مسئولین امر کمک نمایند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک در پایان خاطرنشان کرد: کاهش درصد آلایندگی در شهرستان همت همه مسئولان را می‌طلبد که تا درصد آلودگی هوا در شهرستان کاهش و پایدار باشد بک نهاد به‌تنهایی نمی‌توانند در این خصوص اقدام خاصی انجام دهد.

کد خبر 472194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha