استاندار یزد گفت: دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند و زمینه‌های بسیار مناسبی هم در این مورد در ۱۰ شهرستان استان فراهم است.

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی عصر شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در کنار طرح‌های دولتی نقش مهمی در تولید و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مناطق دوردست و محروم استان جزو برنامه‌های مهمی است که ستاد تسهیل زمینه مشارکت همه علاقه‌مندان را فراهم می‌کند و باید از این شرایط به نحو مناسب استفاده کرد.

این مسوول تأکید کرد: پیگیری مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران که بدون دغدغه برای تولید و اشتغال در رشته‌های تولیدی و صنعتی فعالیت دارند در اولویت قرار دارد و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

طالبی اظهار داشت: در این خصوص سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی توسط اعضای ستاد یادشده برداشته شد و با قوت به ماموریت‌های خود برای حل مطالبات و توسعه فعالیت‌های صنعتی ادامه می‌دهند.

سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد.

این استان در حالی که ۱/۱ درصد جمعیت کشور را دارد ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴/۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی درکشور شناخته می‌شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصولات نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم را دارد.

برپایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه سال ۱۳۹۵، استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 472173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha