صبح یکشنبه اول دی رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، رئیس اتاق تعاون و مدیر بیمه تعاون استان از نخستین مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار بازدید کردند.

اجرای طرح نخستین مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در بازدید از شرکت تعاونی روماک گستر پارس اظهار کرد: اجرای طرح نخستین مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان توسط شرکت تعاونی روماک یک پروژه ماندگار برای مازندران خواهد بود که موجبات توسعه اقتصادی استان را فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: این صندوق با صدور ضمانت نامه‌ای به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال نیز موجب توسعه بیشتر این شرکت تعاونی شده و در ادامه راه نیز از فعالیت‌های آن حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با تاکید بر ضرورت حمایت از تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: نوآوری در بخش تعاون یکی از اولویت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بوده و حمایت ویژه این صندوق از طرح‌های دانش‌بنیان و نوآور گواه این مهم است.

حسین‌نژاد گفت: این صندوق آمادگی همه جانبه خود را جهت حمایت از طرح‌های تعاونی اشتغال‌زا اعلام می‌کند.

اشتغال‌زایی هزار نفر با تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی

کامران اصغری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این بازدید ضمن تقدیر از زحمات این کارآفرین نمونه بیان کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره بخش تعاون نشان از اهمیت بالای این حوزه در سطح کشور دارد و باید برای رشد سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور با کمک مسئولین، مردم و بخش تعاون بیش از پیش تلاش کرد.

وی افزود: مازندران از استان‌های با ظرفیت بسیار بالا در زمینه تعاون است و جا دارد در راستای رشد بیش از پیش این بخش با کمک همه مردم و مسئولین گام برداشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی موجب توسعه اقتصادی استان خواهد شد و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد تأسیس چنین مرکزی علاوه بر اشتغال‌زایی به اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد.

اصغری با تاکید بر ضرورت حمایت از کارآفرینان گفت: اگر هر سه فاز این پایانه راه‌اندازی شود شاهد اشتغال‌زایی برای بیش از هزار مازنی خواهیم بود که البته مشاغل بسیاری را به صورت غیر مستقیم نیز بوجود خواهد آمد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای شرکت‌های تعاونی در مازندران ادامه داد: در کنار فعالیت‌های ویژه شرکت روماک، تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون نیز در شهر جویبار با صادرات خاویار به شهرت جهانی رسیده است و اشتغال‌زایی و ارز آوری مطلوبی را برای کشور و این استان به ارمغان آورده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: این شرکت تعاونی نیز در حال اجرای اولین پایانه صادراتی محصولات خاویاری در استان است که در این زمینه پیشرفت مطلوبی و با تأسیس این پایانه ضمن توسعه اقتصادی کشور و مازندران شاهد اشتغال‌زایی ویژه‌ای برای جوانان خواهیم بود.

اصغری تصریح کرد: با معرفی الگوهای موفق تعاونی مانند این تعاونی‌های دانش بنیان و نوآور به جوانان و فارغ التحصیلان به‌دنبال ترویج فرهنگ تعاون به‌عنوان نسخه شفابخش اقتصاد کشور و مازندران هستیم.

کد خبر 472168
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha