فرماندار خمین گفت: مطالبی که در فضای مجازی درباره تجمیع پسماندهای شهرهای جنوب استان مرکزی در خمین منتشر شده، صحت ندارد و تا کنون اقدامی در این مورد انجام نشده است.

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد طهرانی» یکشنبه اول دی افزود: موضوع تجمیع پسماندهای شهرهای دلیجان، محلات، نیمه‌ور و نراق در این شهرستان به مطالعات کارشناسی شده نیاز دارد و تا کنون کارگروه پسماند خمین در خواستی در این خصوص نداشته است.

وی اظهار داشت: پسماند عادی روستاهای این شهرستان باید  به کارخانه بازیافت شهرداری منتقل و پس از بازیافت به محل دفن زباله واقع در اراضی حسن فلک منتقل و  بصورت اصولی و فنی دفن شود.

طهرانی با اشاره به تولید ۳۵ تن پسماند روزانه در خمین افزود: مشارکت مرمی محور اساسی در موفقیت طرح تفکیک پسماند از مبداء است و متولیان این بخش باید نوک پیکان راهبردهای خود را بر فرهنگ‌سازی لایه‌های مردمی با مشارکت رسانه‌ها و نهادهای آموزشی بگذارند.

فرماندار خمین تغییر رفتار در تولید پسماند را امری مهم دانست و گفت: نهادینه  کردن فرهنگ تفکیک دورریزها و بهره‌وری اقتصادی از مواد زاید زنجیره بازیافت مطلوب را کامل می کند چرا  که بازیافت زمینه استفاده از طلای کثیف در اشتغال‌زایی و تولید ثروت را فراهم و از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

طهرانی اضافه کرد: مفاهیمی نظیر جداسازی مواد زاید خشک و تر باید  به گفتمان غالب تبدیل و نحوه نگرش به زمین و محیط زیست در بسته‌های آموزشی مدارس به صورت عمیق و کاربردی به دانش اموزان منتقل شود.

کد خبر 472167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha