معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: مددجویان زیرپوشش این نهاد امسال ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.

مددجویان بهزیستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد عزیزی روز یکشنبه اول دی‌ماه اظهار داشت: تعهد سازمان بهزیستی استان در سال جاری اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر با پرداخت میانگین تسهیلات به هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: براین اساس تاکنون با پرداخت ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان زیرپوشش اشتغالزایی شده و این میزان تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد داده شده را نشان می‌دهد.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد اشتغال داده شده برای معلولان زیرپوشش این نهاد بوده است، افزود: براساس برش کشوری اولویت ایجاد اشتغال در بهزیستی با معلولان و زنان سرپرست خانوار و پس از آن سایر جامعه هدف است.

وی همچنین به نحوه پرداخت تسهیلات به این افراد اشاره کرد و یادآور شد: تسهیلات اشتغال براساس نوع شغل توجیهی، کسب مجوزهای لازم و اینکه به چه میزان اعتبار نیاز دارد، پرداخت می‌شود ضمن اینکه میانگین سقف پرداختی تا ۵۰۰ میلیون ریال است.

عزیزی تأکید کرد: اشتغال‌های ایجاد شده بین مددجویان شهری و روستایی استان به صورت متوازن پخش شده و در روستاها بیشتر بر روی شغل‌های کشاورزی و دامپروری و در شهرها نیز عمدتاً بر روی شغل‌های خدماتی تمرکز شده است.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

کد خبر 472166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha