وزیر کشور از ارائه لایحه‌ای برای قانون‌نویسی درباره سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رحمانی فضلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که درصدد ارائه لایحه‌ای برای قانون‌نویسی درباره سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به مجلس هستیم، کارگروه‌هایی روی این موضوع کار کارشناسی کردند و این موضوع امروز در جلسه شورای اجتماعی مطرح شد.

رحمانی فضلی با بیان این‌که ۶۲ هزار سمن در کشور داریم و موضوع مهم کارآمدی، توانمندی و اثربخشی سمن‌هاست، گفت: از این رو باید در این حوزه اقدامات قانونی و حمایتی، همچنین امکانات آموزشی – ترویجی، الگوسازی لازم و نیز بسترهای فرهنگی و قانونی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور، نحوه ساماندهی سمن‌ها مطرح شد و دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی را از عملکرد خود در این حوزه با توجه به آسیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها ارائه دادند. 

وزیر کشور با بیان این‌که وجود سمن‌ها و مشارکت اجتماعی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، افزود: دولت دموکراتیک، دولتی است که هرچه بیشتر بتواند مشارکت را تقویت کند و همچنین نظارت‌پذیر و پاسخگو باشد. این ویژگی را با مشارکت سمن‌ها در قالب تشکل‌ها بهتر و بیشتر می‌توانیم، هدایت کنیم. 

رحمانی فضلی بیان کرد: اگر مشارکت سمن‌ها و مردم به شکل مناسب سازماندهی شود، حتما می‌توانیم از ظرفیت‌های اجتماعی، فنی، فرهنگی و اقتصادی در جهت توسعه کشور و افزایش ظرفیت مشارکت بیشتر استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه‌ مذکور گام مهمی در امر ساماندهی، توانمندی و اثربخشی سمن‌های مردم‌نهاد باشد. 

کد خبر 472149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha