وزیر کشور از ارائه لایحه‌ای برای قانون‌نویسی درباره سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رحمانی فضلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که درصدد ارائه لایحه‌ای برای قانون‌نویسی درباره سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به مجلس هستیم، کارگروه‌هایی روی این موضوع کار کارشناسی کردند و این موضوع امروز در جلسه شورای اجتماعی مطرح شد.

رحمانی فضلی با بیان این‌که ۶۲ هزار سمن در کشور داریم و موضوع مهم کارآمدی، توانمندی و اثربخشی سمن‌هاست، گفت: از این رو باید در این حوزه اقدامات قانونی و حمایتی، همچنین امکانات آموزشی – ترویجی، الگوسازی لازم و نیز بسترهای فرهنگی و قانونی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور، نحوه ساماندهی سمن‌ها مطرح شد و دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی را از عملکرد خود در این حوزه با توجه به آسیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها ارائه دادند. 

وزیر کشور با بیان این‌که وجود سمن‌ها و مشارکت اجتماعی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، افزود: دولت دموکراتیک، دولتی است که هرچه بیشتر بتواند مشارکت را تقویت کند و همچنین نظارت‌پذیر و پاسخگو باشد. این ویژگی را با مشارکت سمن‌ها در قالب تشکل‌ها بهتر و بیشتر می‌توانیم، هدایت کنیم. 

رحمانی فضلی بیان کرد: اگر مشارکت سمن‌ها و مردم به شکل مناسب سازماندهی شود، حتما می‌توانیم از ظرفیت‌های اجتماعی، فنی، فرهنگی و اقتصادی در جهت توسعه کشور و افزایش ظرفیت مشارکت بیشتر استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه‌ مذکور گام مهمی در امر ساماندهی، توانمندی و اثربخشی سمن‌های مردم‌نهاد باشد. 

کد خبر 472149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha