مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش گفت: دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه، در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و کیش هم جزو این قانون است.

خانه کیش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا منتظری در خصوص عملکرد و اقدامات اداره مالیات کیش، استان هرمزگان گفت: حسابرسی مالیاتی مودیان همچنان در حال رسیدگی است و تا پایان مهرماه امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم قابل‌بخشش مالیاتی اعمال شد و خوشبختانه مودیان محترم در جزیره کیش استقبال خوبی از این فرصت کردند.

وی افزود: بخشودگی جرائم همچنان با شرایط خاص و تخصصی برای آن دسته مودیان که اقدام به پرداخت مالیات‌های قطعی شده می‌کنند فراهم و اعمال می‌شود.

رئیس اداره مالیات کیش بیان کرد: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به منویات ایشان در سال حمایت از تولید داخلی و ملی نگاه ویژه و حمایتی به تولیدکنندگان داشته‌ایم و اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به تولیدکنندگان در جزیره کیش داشته‌ایم، به‌نحوی‌که تولیدکنندگان دغدغه‌ای به‌جز تولید نداشته باشند.

منتظری با اشاره به دیدگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم له در سال‌های اول انقلاب که فرموده بودند جداسازی نفت از اقتصاد می‌تواند ناجی اقتصاد ملی باشد، اظهار داشت: وصول مالیات از مشمولین به صورت کامل و قاطع برابر قانون انجام می‌شود.

وی در رابطه با دریافت مالیات بر ارزش افزود: همه فعالان در منطقه آزاد در صورت داشتن مجوز فعالیت اقتصادی و فعال و مقیم بودن در جزیره کیش معاف هستند و هیچ‌گونه مالیات بر ارزش‌افزوده از آنها دریافت نمی‌شود، البته لایحه‌ای اخیراً تقدیم مجلس شده که پس از طی مراحل قانونی و با در نظر گرفتن اهداف چشم‌انداز با رویکرد توجه ویژه به مناطق آزاد مصوب و اجرایی می‌شود.

منتظری در رابطه دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه که و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در جهت راه‌اندازی سامانه ملی املاک اسکان تا پایان سال جاری بیان کرد: برابر ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم الحاقی ۳۱/۴/۹۴ به‌صراحت واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و به استناد ماده ۵۴ مکرر املاکی که به‌عنوان خانه خالی شناسایی و محسوب می‌شود از سال دوم مشمول مالیات بر اجاره املاک خواهند بود.

وی افزود: ازآنجایی‌که جزیره کیش حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت ساکن دارد، بنابراین جزیره کیش به صورت خودکار ازاین‌گونه مالیات معاف و در حال حاضر مشمول این قانون نیست.

رئیس اداره مالیات کیش گفت: بیشترین مالیات‌های وصولی ما از فعالیت‌های مودیان در خارج از جزیره بوده است.

وی در مورد پرداخت درصدی از عوارض ارزش‌افزوده دریافتی گفت: کیش وندان مرزداران واقعی در این جزیره و در میانه آب‌های نیلگون خلیج‌فارس هستند برحسب وظیفه بابت استفاده و بهره‌مندی کیش وندان از خدمات رفاهی و امکانات شهری از قبل دریافت عوارض ارزش افزود حدود ۳ درصد از مبالغ دریافتی را طی ۲ سال گذشته در اختیار شرکت آب عمران و خدمات شهری که در حکم شهرداری کیش است قراردادیم.

منتظری با تشکر از قانونمندی مودیان مالیاتی کیش بابت تعامل و انجام به موقع تکالیف گفت: هرچقدر شفافیت‌ها بیشتر باشد آینه صداقت اقتصادی منطقه آزاد کیش بیش‌ازپیش نمایان خواهد شد سعی و تلاش ما هم ایجاد شفافیت و رسیدگی دقیق و حسابرسی قانونی و دقیق پرونده مودیان بوده در همین راستا مودیان محترم با انجام صحیح تکالیف از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: شفافیت‌ها در این منطقه بسیار قابل‌توجه و قابل دفاع است و ما به‌عنوان دیده بان اقتصادی کشور بر این شفافیت‌ها تأکیدداریم وی گفت امروز باید مودیان محترم مالیاتی بدانند در صورت انجام دقیق و صحیح تکالیف برابر معافیت ماده ۱۳ قانون از چه معافیت‌های می‌توانند برخوردار باشند.

ثبت شرکت در کیش مشمول ماده ۱۳ معافیت مالیاتی نمی‌شود

رئیس اداره مالیات کیش در ادامه  گفت: تصور برخی بر این است که در منطقه آزاد کیش هر شخص شرکتی به ثبت برساند مشمول ماده ۱۳ معافیت مالیاتی خواهد شد ولی این‌گونه نیست و هر شرکتی که در جزیره کیش به ثبت رسیده در هر نقطه از ایران فعالیت داشته باشد در رصد مالیاتی کشور قرار خواهد داشت و بر اساس سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی کلیه مودیان شناسایی و رصد و مشمول مالیات می‌شوند.

وی افزود معافیت در مناطق آزاد منوط به دریافت مجوز از سازمان منطقه آزاد کیش، فعالیت در خود منطقه آزاد فعالیت در راستای مجوز صادرشده و نهایتاً انجام تکالیف مالیاتی از قبیل ارائه اظهارنامه مالیاتی و پلمپ دفاتر است.

منتظری در رابطه با مصادیق جرم مالیاتی برابر ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم گفت اگر مشخص شود فردی خلاف اظهارنامه ارائه‌شده درآمدهایی داشته و اقدام به اختفای درآمد و کتمان درآمد حاصله در سرزمین اصلی نموده باشند مرتکب جرم درجه ۶ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

کد خبر 472129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha