یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اجرای طرح کاداستر اراضی در ۲۶۸ هزار هکتار از منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: این طرح به عنوان تک برگ کردن اسناد دفترچه‌ای اراضی ملی از سال ۹۷ از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی آغاز شده است.

طرح کاداستر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، انشاالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  افزود: در همین زمینه سال قبل در سطح ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی قرارداد با شرکت‌های مشاوره‌ای منعقد و در حال انجام است.  

وی اظهار کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی ۲ قرارداد با شرکت‌های مشاوره‌ای اخذ و یک قرارداد نیز در سامانه ستاد ثبت شده که پس از درخواست شرکت مشاوره‌ای منعقد خواهد شد.  

کولانی بیان کرد: این ۲ قرارداد در سطح ۲۰۸ هزار هکتار و قرارداد سوم در صورت عملیاتی شدن در مساحت ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی خواهد شد.  

وی با بیان اینکه قرارداد سوم به محض مشخص شدن شرکت مشاوره ای، عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: طرح کاداستر در ۲ سال اخیر در سطح کشور اجرایی شده است.  

محدوده‌بندی یا حدنگاری یا کاداستر فهرست نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان براساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. کاداستر منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.  

همچنین کاداستر به روندی گفته می‌شود که در آن اموال غیرمنقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره و در برخی کشورها حتی اموال غیرمنقول شامل خودرو (مانند کاداستر کشور سوئیس) ثبت می‌شود.  

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱. ۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می‌دهند.  

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه‌های زاگرس، مملو از جنگل‌های بلوط است.  

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.  

کد خبر 472124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha