معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: میانگین بارش باران در پاییز امسال به ۱۳۳. ۴ میلی‌متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.  

بارندگی

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، علی محمد زوراوند یکشنبه اول دی ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: بارش‌های فصل پاییز امسال در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته که ۲۵۸. ۷ میلی متر بود ۴۸ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز یک درصد کاهش داشته است.  

وی پربارش ترین نقطه استان در فصل پاییز ۹۸ را ماهیدشت با ۲۰۷. ۳ میلی متر ذکر کرد و گفت: کرمانشاه با ۱۸۳. ۶ میلی متر و حمیل با ۱۶۹. ۴ میلی متر بارندگی در رده‌های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.  

زوراوند همچنین از سومار با ۵۴. ۲ میلی متر، قصرشیرین با ۹۳ میلی متر و گیلانغرب با ۱۰۶ میلی متر به عنوان کم بارش ترین نقاط استان در فصل پاییز یاد کرد.  

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه همه نقاط استان در پاییز امسال نسبت به سال گذشته با کاهش بارندگی روبرو بوده اند، گفت: بیشترین کاهش در پاوه و سومار با ۷۴ درصد و سپس جوانرود با ۶۶ درصد اتفاق افتاده است.  

وی گفت: شهرهای کرمانشاه با ۲۲ درصد کاهش، ماهیدشت با ۲۵ درصد و سنقروکلیایی نیز با ۳۳ درصد کمترین کاهش بارندگی را در پاییز امسال نسبت به سال قبل داشته اند.  

زوراوند یادآوری کرد: میانگین بارش‌های پاییز امسال در مقایسه با دوره بلندمدت نیز در ۱۳ شهر روانسر، قصرشیرین، سنقروکلیایی، گیلانغرب، پاوه، جوانرود، صحنه، سومار، ثلاث باباجانی، کرندغرب، کوزران، گهواره و گواور نیز با کاهش روبرو بوده است.  

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های پاییز استان در حد نرمال بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های فصل زمستان کمتر از نرمال باشد.  

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های بلندمدت صورت گرفته انتظار می‌رود میانگین بارش استان در دی ماه بین ۴۰ تا ۵۵ میلی متر باشد در حالی که دامنه بارش نرمال باید بین ۵۰ تا ۷۰ میلی متر باشد.  

زوراوند همچنین با بیان اینکه انتظار می‌رود بارش بهمن ماه نیز در استان بین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر باشد، گفت: طبق پیش بینی‌های به عمل آمده در اسفندماه نیز بین ۵۰ تا ۶۵ میلی متر بارش خواهیم داشت.  

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در پایان گفت: احتمال تعییر باتوجه به نوسانات جوی در آمارهای ارایه شده وجود دارد و قطعی نیست.  

کد خبر 472120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha