مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از اتمام فاز اول عملیات راه‌سازی به تنگه کافرین واقع در شهرستان بدره خبر داد.

تنگه‌ی کافرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: عملیات فاز اول احداث جاده دسترسی به تنگه کافرین در شهرستان بدره با اعتبار۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات محلی پایان یافت.

وی افزود: بزرگ‌ترین طرح زیرساختی استان در حوزه گردشگری در شهرستان اجرا می‌شود که شامل جاده دسترسی به تنگه کافرین است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه راه دسترسی به تنگه کافرین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان بدره است، گفت: راه دسترسی به جاذبه گردشگری تنگه کافرین به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به گردشگران بهسازی شده است.

او ادامه داد: تنگه کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد و رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می‌ریزد و همچنین آثاری از معماری صخره‌ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می‌خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد.

شنبه‌زاده با اشاره به اینکه طول تنگه کافرین در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است، گفت: شهرستان بدره در جنوب استان ایلام یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان به شمار می‌رود.

کد خبر 472101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha