وزیر بهداشت کانادا به تازگی با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی استعمال سیگارهای الکترونیکی میان جوانان این کشور، ممنوعیت تبلیغات برای این قبیل محصولات که جوانان را هدف می‌گیرند، اعلام کرد.

سيگار الكترونيكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از این پس در کانادا بازاریابی این محصولات فقط در فروشگاه‌های تخصصی، کسب‌وکارها و وب سایت‌های قابل دسترسی توسط بزرگسالان مجاز بوده و در جاهای دیگر از جمله فروشگاه‌های عمومی و بیلبوردهای تبلیغاتی ممنوع خواهد بود.

اتاوا هم‌چنین درج هشدارهای بهداشتی اجباری روی بسته‌بندی محصولات مرتبط با سیگارهای الکترونیکی را مطرح کرده است.

به گفته وزیر بهداشت کانادا، آخرین آمارها حاکی از آن است که استعمال سیگارهای الکترونیکی در بین دانش آموزان دبیرستانی در این کشور دو برابر شده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

اگر چه اقدامات ترتیب داده شده به مقابله با این مشکل کمک می‌کند اما هنوز به اقدامات بیشتری برای مقابله با آن نیاز است.

طبق بررسی دولتِ کانادا، میزان استعمال سیگار الکترونیکی در بین دانش آموزان در کلاس‌های هفتم تا دوازدهم در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده است.

۲۰ درصد از دانش‌ آموزان کانادایی معادل حدود ۴۱۸ هزار نفر در ۳۰ روز گذشته از استعمال سیگارهای الکترونیکی خبر داده‌اند که از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی افزایش داشته است.

مقررات جدید در ماه‌های آینده به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

این اقدامات در کانادا به دنبال  یک بحران بزرگ سلامتی مرتبط با سیگارهای الکترونیکی صورت گرفته است که طی آن یک بیماری همه گیر حادِ ریوی ناشی از استعمال این سیگارها منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر و مبتلا شدن  بیش از ۲۵۰۰ نفر تنها در ایالات متحده آمریکا شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، علت این بیماری با ماده‌ای به نام ویتامین E استات ارتباط دارد که به عنوان ماده ضخیم کننده برای محصولات سیگارهای الکترونیکی استفاده شده و این محصولات حاوی ماده اصلی روانگردان کانابیس - THC - است که اغلب در بازار سیاه فروخته می‌شود.

کد خبر 472075
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha