مسئول و مربی کوراش بانوان در کرمانشاه از راه‌اندازی این رشته ورزشی در استان خبر داد.

کوراش بانوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهسا صالحی، مسئول و مربی کوراش بانوان در کرمانشاه با بیان این‌که کوراش نوعی کشتی سنتی همانند چوخه و مخصوص کشورهای آسیای میانه و بویژه قزاقستان است، اظهار کرد: این رشته در حال حاضر محبوبیت خوبی در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی کشور دارد و در این استان‌ها رواج پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: کوراش به واسطه نزدیکی بسیاری که به رشته جودو دارد، تا چندی پیش زیرمجموعه فدراسیون جودو بود، اما توجه زیادی به آن نمی‌شد، برای همین از این فدارسیون جدا و به فدراسیون ووشو ملحق شد.

مسئول کوراش بانوان در کرمانشاه بابیان اینکه از زمان پیوستن این رشته به فدراسیون ووشو اقدامات زیادی برای رشد و توسعه آن انجام گرفته، افزود: کوراش از جمله رشته‌هایی است که هرساله مسابقات جهانی آن برگزار می‌شود و در رقابت‌های المپیک آسیایی نیز حضور دارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به روند روبه گسترشی که این رشته در کشورهای دنیا دارد، توسعه آن در ایران نیز از چندی پیش مورد توجه قرار گرفت تا ما نیز در رقابت‌های مختلف از این رشته مدال‌آوری‌ داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه این رشته در کرمانشاه، عنوان کرد: درگام نخست در روزهای گذشته راه اندازی این رشته را در بخش بانوان آغاز کردیم و برای شناسایی استعدادها هم فراخوان‌هایی داده‌ایم.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا هرچه سریعتر بتوانیم تیم کوراش بانوان را در کرمانشاه تشکیل دهیم و با انجام تمرینات فشرده برای مسابقات کشوری که بهمن ماه خواهد بود، نفراتی را اعزام کنیم.

مسئول کوراش بانوان در کرمانشاه آینده این رشته را در استان مطلوب‌تر از کشتی کلاسیک پیش بینی کرد و گفت: علیرغم اینکه کشتی کلاسیک چندسالی است در کرمانشاه راه اندازی شده، اما هنوز برای مردم استان جانیفتاده است.

وی تصریح کرد: دوسال است بانوان کشتی گیر کرمانشاه در مسابقات کشوری قهرمان می‌شوند، اما چون تبلیغاتی برای این رشته نمی‌شود، کسی به این قهرمانی‌ها توجهی نمی‌کند.

صالحی یادآورشد: باتوجه به اهمیتی که هیات ووشو به این رشته می‌دهد، پیش بینی می‌کنم آینده خوبی برای این رشته در استان داشته باشیم.

کد خبر 472071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha