یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

هم‌زمان با پایان فصل خرید حمایتی زعفران در استان خراسان رضوی ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک به شکل حمایتی و تضمینی از کشاورزان تایباد در شرق خراسان رضوی خریداری شد.

زعفران حمایتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره تعاون روستایی تایباد یکشنبه اول دی بابیان این مطلب افزود: از دهم آبان ماه که خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی آغاز شد تا دیروز که این طرح پایان یافت روزانه افزون بر ۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان خریداری شد.

باقر خدادادی افزود:  ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی شده زعفران پس از تائید محصول به کشاورزان پرداخت شد و ۷۰ درصد دیگر مطابق قرارداد در مدت کوتاهی پرداخت می‌شود و از ابتدای خرید تضمینی زعفران در تایباد تاکنون ۲۰ درصد مطالبات کشاورزان این منطقه پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت‌های مصوب دولتی در سال جاری استقبال کشاورزان از خرید تضمینی محصول زعفران در این شهرستان ۵۰ درصد افزایش‌یافته است و در حال حاضر با این میزان خرید، یک‌سوم زعفران خریداری‌شده در استان از آن کشاورزان تایبادی است.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: در اجرای طرح خرید تضمینی زعفران، هر کیلوگرم زعفران نگین به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه‌یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

باقر خدادادی افزود: طرح خرید تضمینی زعفران که برای دومین سال در این شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد: سال ۹۶ هفت تن زعفران از کشاورزان تایباد خریداری شد.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران دارد.

کد خبر 472032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha