فرماندار شهرستان دماوند بابیان این‌که فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در بخش امنیتی همچون نصب دوربین‌های مداربسته و تقویت سامانه پایش تصویری در سطح شهرستان ضروری است، افزود: در نظر داریم قسمت اعظم حوزه روستایی را تحت پوشش دوربین قرار دهیم.

روستا های دماوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید صفری در سومین نشست شورای اداری شهرستان دماوند، استان تهران که با حضور مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به ناآرامی‌های اخیر که به دلیل تغییر نرخ بنزین صورت گرفت اظهار داشت: همه ما به‌ویژه کسبه مسئولیت مستقیم در حفظ و نگهداری اموال و مکان و... دارند.

وی گفت: آرامش، امنیت و اعتماد به دولت و نظام از اهمیت خاصی برخوردار بوده که ممکن است که با نشر مطالب خلاف واقع موجب تشویش اذهان عمومی شود.

صفری گفت: گرچه اغتشاشات در دماوند با تلاش اعضای شورای تأمین، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی باتدبیر و بدون کمترین هزینه خاتمه یافت اما باید در خصوص برخی از موضوعات حساسیت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این‌که باید همیشه به فکر پیشگیری باشیم، بیان داشت: امروزه دوره اطلاعات و سرعت انتشار اخبار است و همه از شرایط تحریم و دیگر شرایط همچون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و تحلیل‌های مختلف آن آگاه هستیم اما این اتفاقات مشخص کرد که درزمینهٔ پیشگیری از حوادث آن‌گونه که باید وضع خوبی نداریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ادارات، بانک‌ها حتی کسبه و فروشگاه‌ها برای حفاظت از خود برنامه‌ای ندارند، اما باید در زمان بروز بحران و موضوعات فراگیر وارد میدان شوند و تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

صفری ادامه داد: در حوادث اخیر کشور تمام مسئولان ادارات شهرستان بیدار بودند اما هیچ‌کدام از روسای ادارات و سایر ارگان‌ها حتی با فرمانداری تماس نگرفتند، این در حالی است که وقتی بحران و اتفاقی فراگیر روی می‌دهد همه باید برای کنترل آن در میدان باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، ضمن تقویت حوزه روابط عمومی‌های سطح ادارات برای اطلاع‌رسانی بهتر، از خبرنگاران خواست درباره حواشی فقط به شنیده‌ها توجه نکنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور و قانونمند آماده باشند، گفت: ملاک ما در برگزاری انتخابات، قانون است و تاکنون همه اقدامات صورت گرفته در راستای قانون بوده است؛ قانون به‌عنوان فصل‌الخطاب در برگزاری انتخابات است و ملاک عمل ما قرار دارد.

تکریم ارباب‌رجوع موردتوجه مسئولان قرار گیرد

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام‌جمعه دماوند گفت: در شرایط فعلی کشور انتظار می‌رود تکریم ارباب‌رجوع بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد و اگر مردم با مسئولان برخورد تندی داشتند نباید رفتار متقابل با آن‌ها داشت.

وی افزود: ملاقات مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در فضاهای مختلف اعم از ادارات و مساجد و غیره برای شنیدن حرف مردم وقت صرف کرد.

امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: باید درس‌های این روز را تبیین و تبلیغ کرد و خصوصیات این قیام در سال ۸۸ را بیان نمود و نیاز است در ادارات برنامه‌ای در این رابطه اجرا شود.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری همایش مشترک و تجمع شهرستانی در شام ۹ دی در مسجد جامع دماوند اشاره کرد و ادامه داد: مصلی نماز جمعه نیاز به توسعه دارد، در این شهرستان به‌جز مسجد جامع مصلایی ساخته نشده است که لازم است این مهم موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه دماوند گفت: ادارات و ارگان‌ها و شهرداری‌ها برای طرح توسعه مسجد جامع کمک کنند؛ مزار ۵ شهید گمنام نیز نیاز به بازسازی و زیباسازی دارد، همچنین شبستان مسجد جامع که قدمتی هزارساله دارد به تعمیرات تخصصی و بازگشایی و توجه مسئولان نیاز دارد.

روح اله عرب، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دماوند در ادامه به مجهز شدن ادارات به دوربین‌های مداربسته به‌ویژه در فروشگاه‌ها، بازارها و بازارچه‌ها تأکید کرد و گفت: دشمن در راستای اتفاقات آتی برنامه‌ریزی کرده است و در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای روزهای ۵، ۶ و ۷ دی از ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا مردم را به خیابان‌ها بکشاند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: هشیاری بیش‌ازپیش همه دستگاه‌ها و اقدامات بصیرت افزایی بین مردم و همکاری دستگاه‌های مبتلابه از ضروریات است.

وی افزود: دشمن درصدد این است که در ایام خاص صدمات و لطمات زیادی را به دستگاه‌ها وارد کند بنابراین ضرورت دارد توجه لازم صورت گیرد.

عرب بیان کرد: هرکدام از دستگاه‌ها بر اساس وظیفه ذاتی خود باید حفاظت و صیانت از دستگاه ذی‌ربط را بر عهده بگیرد و اگر اداره‌ای مورد تعرض قرار گیرد، اولین شخصی که مورد عتاب قرار می‌گیرد رئیس همان اداره خواهد بود زیرا از ظرفیت‌ها برای ایجاد امنیت استفاده نکرده است.

کد خبر 472005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha