نیروی دریایی ارتش آمریکا استفاده از نرم‌افزار چینی تیک‌تاک را برای نیروهای خود ممنوع و دلیل آن را حفره‌های امنیتی موجود در این اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

تیک تاک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فرماندهی نیروی دریایی آمریکا از همه نیروهای خود خواسته بلادرنگ اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک را از گوشی‌های خود پاک کنند و هر نیرویی که از فرمان سرپیچی کند، دیگر نمی‌تواند از خدمات اینترنت نیروی دریایی بهره‌مند شود.

تیک‌تاک یک برنامه تولید و اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه است اما کارشناسان ارتش آمریکا معتقدند می‌تواند تهدید امنیت سایبری باشد و به همین دلیل نیروهای نظامی نباید از آن استفاده کنند. دولت آمریکا پرونده‌ای برای شرکت فناوری بایت‌دنس گشوده و قصد دارد تهدیدهای امنیت ملی این شرکت مستقر در پکن را بررسی کند.

وزارت دفاع آمریکا جزئیات مربوط به این تصمیم نیروی دریایی و دلایل آن را اعلام نکرده اما سخنگوی پنتاگون گفته است تیک‌تاک برای امنیت ملی آمریکا خطر دارد و دستوری که به نیروها داده شده، تلاشی است برای هشدار دادن نسبت به تهدیدهای موجود و تهدیدهای نوظهور. دفتر مرکزی تیک‌تاک در چین و مدیران آن هنوز به این اقدام ارتش آمریکا واکنش نشان نداده‌اند.

تیک‌تاک ابزار و اپلیکیشنی بسیار محبوب به ویژه بین نوجوانان آمریکایی است اما در ماه‌های اخیر تحت فشار مراجع قانونی و رگولاتوری آمریکا قرار گرفته است. تیک‌تاک در ۲۰۱۷ راه افتاد و اندکی بعد یک شرکت آمریکایی را یک میلیارد دلار خرید تا خدمات خود را در ایالات متحده گسترش دهد. آمریکایی‌ها بیش از هر چیز بر معامله یک میلیارد دلاری میوزیکال.لی تمرکز کرده‌اند.

کد خبر 472004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha