سفینه فضایی مسافربر استارلاینر شرکت بوئینک در جریان یک ماموریت پرواز مداری به علت مشکلی در حین پرتاب نتوانست به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی برود.

Starliner

به گزارش همشهری انلاین به نقل از وب‌سایت ناسا سفینه استارلاینر CST-100 روز جمعه ۲۹ آذر با یک موشک اطلس پنج از پایگاه نیروی هوایی آمریکا در کیپ کاناورال فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شد تا یک پرواز آزمایشی به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد. اما استارلاینر به مدار تعیین‌شده نرسید و در نتیجه نمی‌تواند به ایستگاه فضایی بپیوندد.

این سفینه‌فضایی ساخت شرکت بوئینگ مسافری سادر این آزمایش سرنشینی نداشت. 

سفیته استارلاینر با موفقیت از مرحله دوم موشک که آن را در یک مکان زیرمداری‌اش قرار داد، جدا شد، اما هنگامی ک قرار بود سفینه موتورهای خودش را روشن کند تا به مدار اصلی برسد، موتورها روشن نشدند.

ظاهرا مشکلی در ساعت درونی استارلاینر باعث شده بود که این سفینه بر اساس زمان متفاوتی به جای زمان واقعی عمل کند و در نتیجه مانورهایی که سفینه باید انجام می‌داد تا در مسیر ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار گیرد، انجام نشدند.

به گفته مقامات ناسا در حال حاضر بختی وجود ندارد که مسیر این سفینه را به سوی ایستگاه فضایی تصحییح کرد و این سفینه به زمین بازخواهد گشت.

مقامات ناسا می‌گویند این آزمایش را در همین حد هم موفقیت‌آمیز می‌شمارند و از نظر آنها گام مثبتی به سوی هدف  فرستادن فضانوردان به فضا با سفینه‌های تجاری برداشته شده است.

فیلم پرتاب استارلاینر را ببینید:

کد خبر 471982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha