رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته ۷۷ پروانه کسب آرایشگاه زنانه و امسال۴۷ پروانه در استان خراسان جنوبی باطل شد.

آرایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، هما چمنی افزود:  سال گذشته ۶۱ پروانه کسب آرایشگاه زنانه صادر شد و امسال نیز ۳۶ پروانه کسب آرایشگاه زنانه صادر شده است.

وی دلیل ابطال پروانه‌های کسب آرایشگاه‌های زنانه را سخت‌گیری اداره بهداشت و اداره اماکن، مهاجرت از بیرجند، داشتن فرزند کوچک و غیره عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ۶۶۱ سالن زیبایی به‌صورت رسمی در استان خراسان جنوبی در حال فعالیت است.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های شهرستان بیرجند در خصوص فعالیت بدون مجوز آرایشگاه‌های زنانه اظهار کرد: درصورتی که آرایشگاهی دارای مجوز قانونی نباشد ابتدا شناسایی و سپس اخطار داده می‌شود تا برای دریافت مجوز در نوبت قرار بگیرد. در صورت ادامه کار بدون مجوز، از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

چمنی با بیان اینکه نرخ خدمات آرایشی را کمیسیون نظارت تعیین می‌کند، گفت: این نرخ‌ها بعد از تأیید توسط کمیسیون نظارت، بررسی و سپس به آرایشگاه‌های سطح شهر اعلام می‌شود.

وی با اشاره به نرخ خدمات آرایشی، ادامه داد: برای اصلاح صورت و ابرو در آرایشگاه درجه یک ۱۵ هزار تومان، درجه دو ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و درجه سه ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان از مشتری دریافت می‌شود.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های شهرستان بیرجند بیان کرد: نظارت بر آرایشگاه‌های سطح شهر از طریق اماکن و سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه صورت می‌گیرد. آرایشگاه باید از لوازم آرایشی معتبر و بهداشتی استفاده کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

چمنی افزود: کمسیون نظارت و بازرسی سالی یک بار آرایشگاه‌های سطح شهر را مورد نظارت قرار می‌دهد و در صورت دریافت گزارش تخلف از سوی آرایشگران، با همکاری اماکن و نیروی انتظامی با آن‌ها   برخورد خواهد شد.

وی کاهش قیمت‌ها در بعضی از آرایشگاه‌ها برای جذب مشتری را تخلف ندانست و افزود: اتحادیه برای نرخ نصف قیمت برخی از آرایشگاه‌ها دخالتی نمی‌کند اما در صورت مشاهده گرفتن هزینه‌های زیاد از مشتری، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های شهرستان بیرجند در خصوص خدمات ارائه شده در زمینه کوچک کردن بینی با دستگاه در برخی آرایشگاه‌ها اظهار بی‌اطللاعی کرد و گفت: این اقدام مورد تأیید ما نیست و شهروندان خودشان نباید از این اقدام استقبال کنند.

چمنی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای ارتقای سطح مهارت آرایشگران آموزش‌هایی برگزار می‌شود، هر کدام از آرایشگران که در این آزمون‌ها امتیاز بالاتری کسب کنند، رتبه آن‌ها ارتقا می‌یابد و براین اساس دستمزد آن‌ها تعیین می‌شود؛ به همین دلیل نرخ‌ها متفاوت است.  

وی در پایان عنوان کرد: شهروندان در صورت هرگونه تخلف می‌توانند با شماره ۱۲۴   یا اتحادیه آرایشگران به شماره ۳۲۲۱۲۵۸۲-۸۳ تماس بگیرند.

کد خبر 471917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha