مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جهش دو برابری ترانزیت فرآورده‌های نفتی و رونق ترانشیپ در بزرگ‌ترین بندر بازرگانی ایران خبر داد

بندر شهید رجایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اله مراد عفیفی پور افزود: دردوره زمانی ۸ ماه نخست سال ۹۸، حجمی بیش  از ۵۱ میلیون و ۲۵۷ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی استان هرمزگان جابجا شد که رشد ۱.۱ درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

وی حجم عملیات کالاهای غیرنفتی را ۳۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۰۱ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۱۸ میلیون و ۷ هزار تن فرآورده نفتی با افزایش ۷.۷ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور اظهار کرد: حجم صادرات این‌گونه کالاها در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران به رقم ۲۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۴ تن رسید.

این مقام مسئول از ترانشیپ بیش از ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار تن کالای غیرنفتی از این بندر به بندرها دیگر منطقه خبر داد که رشد ۱۱.۳ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی از ۱. ۹ میلیون تن فراتر رفت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ (کران بری) ۱۸۳ هزار و ۹۱۱ تن کالای غیرنفتی در ۸ ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت: علاوه بر این، یک‌میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۶۴ تن ترانزیت و همچنین چهار میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۴۹ تن ازاین‌گونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، افزود: حجم صادرات فرآورده نفتی به خارج از کشور با آهنگ رشد ۲۸.۳ درصدی، از رقم ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار تن فراتر رفت.

مدیرکل بندرها و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۱۱ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۳۱ تن فرآورده نفتی با رشد ۷.۲ درصدی، کابوتاژ (کران بری) و ۶۱ هزار و ۹۹۹ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.

پهلوگیری ۲ ۸ ۰۰ شناور در اسکله‌های بندر

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا آغاز آذرماه جاری، دو هزار و ۸۴۱ فروند شناور به بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور وارد شد که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۲.۳ درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، ۲ هزار و ۲۷۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن (افزایش ۶.۶ درصدی) و ۵۶۳ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۴۳.۳ درصدی) بوده است.

کد خبر 471905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha