مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای اراک روز شنبه ۳۰ آذر در مرز هشدار قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است.

هوای اراک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «رضا میرزایی» ادامه داد: کیفیت هوای اراک از ساعت ۱۵ روز گذشته (جمعه) تا یک بامداد امروز (شنبه) در وضعیت ناسالم قرار داشت اما از این ساعت تا ۱۰ صبح امروز در وضعیت پاک قرار گرفت که این وضعیت نیز پایدار نبود و هوا دوباره آلوده شد.

وی بیان کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز آلاینده‌های هوا در اراک افزایش یافت و آلاینده مسوول از ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون به دی‌اکسید گوگرد تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: استاندارد دی اکسید گوگرد ۱۴۰ PPB (مخفف Part Per Billion به معنی واحد در میلیارد است که برای مشخص کردن میزان بسیار کمی از مواد استفاده می شود.) است اما این شاخص در حال حاضر در کلانشهر اراک به ۱۵۵ PPB رسیده است.

میرزایی اظهار کرد: افزایش دی اکسید گوگرد به دلیل تردد زیاد خودروها و فعالیت صنایع نفتی است و توصیه می‌شود گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

وی گفت: تاثیر دی اکسید گوگرد بر سلامت بیشتر از سایر آلاینده‌ها است و انتظار است سایر گروه‌های سنی نیز از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزند.

کد خبر 471885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha