مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

استاندار یزد گفت: دولت از فعالیت بخش معادن که نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال مولد و مفید دارد همواره حمایت و همراهی لازم را دارد.

معادن 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی شنبه ۳۰ آذر در شورای معادن استان با اشاره به ظرفیت‌های یزد در این بخش مهم افزود: برای افزایش تولید و اشتغال بیشتر، موضوع  معادن و فعالان این عرصه  همواره مدنظر بوده و این روند با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای فعالیت جدی و مناسب معادن با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله امور مورد تاکیدی است که تاکنون بدون مشکلی در استان صورت گرفته است. همچنین تسهیل امور معادن در زمینه‌های مورد نیاز با حمایت و همراهی سایر بخش‌های دولتی و مشارکت و پیگیری فعالان این عرصه باید همواره در استان مورد عنایت خاص قرار گیرد.

طالبی تاکید کرد: پیگیری نیازها در حوزه معادن نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و دولت و توجه به اشتغال پایدار دارد و برای رسیدن به طرح‌های مورد نیاز، ادامه همکاری‌ها مورد تاکید است.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: نقش معادن در تولید و اشتغال و توسعه همه جانبه استان موضوع اساسی است که نظام و دولت به آن عنایت دارد.

سیدمجتبی حسینی پور افزود: فعالان معادن همواره به مسوولیت‌های اجتماعی خود عنایت دارند و قطعا تداوم رعایت مقررات با تعامل و همکاری موجب تحقق اهداف نظام در این بخش مهم است.

وی اظهار داشت: پیگیری مسائل و مشکلات معادن و حل نیازها جزو امور مهمی است که همواره در چارچوب مقررات انجام گرفته و امیدواریم همه به نقش و رسالت خود در استان عمل کنند.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز گفت: یزد در زمینه  معادن در کشور از جایگاه مهمی به خاطر ظرفیت و ذخایر برخوردار است و رسیدگی به مسائل آنها همواره پیگیری و اقدام می‌شود.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: در توسعه استان و  رونق تولید و ایجاد اشتغال، معادن نقش آفرین هستند و در این زمینه مهم تاکنون اقدام‌های مناسبی انجام گرفته و قطعا با حمایت و همکاری مسوولان ادامه دارد.

وی همچنین به انجام تعهدات تمام واحدها و همکاری‌ها در چارچوب مقررات تاکید کرد و بیان داشت: دولت با جدیت از حضور و همکاری به خصوص مسوولیت اجتماعی معادن در راستای برنامه‌های مورد نیاز حمایت دارد.

 استان یزد دومین تولید کننده معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.

حدود ۱۲ نفر به صورت مستقیم در معادن استان یزد اشتغال دارند و با وجود ۵۴۵ معدن پروانه بهره برداری، این استان رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 471876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha