استاندار قزوین گفت: به واحدهای آلاینده هوا در استان هشدار می‌دهیم هرچه زودتر نسبت به اصلاح وضعیت خود اقدام کنند در غیر این صورت با آن‌ها به‌طورجدی برخورد می‌کنیم.

آلاینده صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور شنبه ۳۰ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: یک مسئله مهم که این روزها بخشی از نقاط مرکزی کشور ازجمله قزوین را تحت تأثیر خود قرار داده آلودگی هواست.

وی بابیان اینکه درگذشته از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسب برای انتقال و استفاده از فناوری‌ها به‌منظور داشتن صنعت سبز به‌خوبی استفاده نکردیم، افزود: امروزه در جهان باهدف حفظ محیط‌زیست و سلامت شهروندان صنعت سبز به‌طورجدی مطرح است.

استاندار قزوین بابیان اینکه سلامت مردم و حفاظت از محیط‌زیست در کنار تولید از اهمیت بالایی برخوردار هستند، افزود: در همین راستا به معاونت عمرانی استانداری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست دستور تشکیل کمیته‌ای برای شناسایی و برخورد با صنایعی که آلایندگی بیش‌ازحد مجاز تولید می‌کنند را دادم.

جمالی پور بابیان اینکه واحدهای آلاینده باید به سمت استفاده از انرژی‌های پاک گام بردارند و از شرکت گاز نیز می‌خواهیم که در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد، افزود: نمی‌توان به بهانه تولید و اشتغال، محیط‌زیست را آلوده کرد و سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی در ادامه از کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه برق شهید رجایی به‌عنوان ۲ واحدی که باید به بهسازی وضعیت خود بپردازند نام برد و گفت: بخش زیادی از مسائل مرتبط با آلودگی هوا در استان قزوین به این ۲ واحد بازمی‌گردد.

استاندار قزوین بابیان اینکه با مدیران کارخانه سیمان آبیک تعارف نداریم، افزود: یکی از تصمیمات غلط درگذشته این بود که کارخانه سیمان آبیک در تقسیمات کشوری در داخل استان البرز قرارگرفته درحالی‌که در دل آبیک قرارگرفته و آلودگی آن هوای این شهر را تحت تأثیر قرار داده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه شاخص کیفی هوا امروز در آبیک وضعیت نامناسبی داشت و روی عدد ۱۷۰ که ناسالم است، قرار گرفت.

جمالی پور گفت: برای حل مشکلات مربوط به این واحد با رئیس سازمان محیط‌زیست مکاتبه خواهیم کرد و از این سازمان می‌خواهیم به این موضوع ورود پیدا کنیم.

کد خبر 471853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha