استاندار کرمانشاه از انجام پیگیری‌ها برای بازگشایی مرز سومار خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده و رفع موانع، ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز آینده این مرز بازگشایی می‌شود.  

سومار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در آئین تکریم از فعالان حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان و راهداران استان کرمانشاه که شنبه ۳۰ آذر برگزار شد، با اشاره به نقش مهم حمل و نقل در اقتصاد کشورها، گفت: در کشور ما و به تبع در استان کرمانشاه بخش اعظمی از حمل و نقل از طریق راه‌های زمینی انجام می‌گیرد، لذا باید برای تقویت آن برنامه داشته باشیم.  

وی عنوان کرد: گاها برخی رانندگان در استان از وضعیت آسفالت جاده‌ها، وجود نقاط حادثه خیز و... انتقاداتی دارند که ما نیز به دنبال آن هستیم تا با برنامه ریزی بتوانیم راه‌های استان را به وضعیت مطلوبی برسانیم.  

استاندار کرمانشاه در ادامه ارزش راه‌های استان کرمانشاه را ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعا اگر راه‌ها و جاده‌های مناسبی داشته باشیم، ترددها به راحتی انجام خواهد گرفت و میزان استهلاک خودروها که سرمایه‌های ملی هستند نیز کم می‌شود.  

بازوند عنوان کرد: درحال حاضر از نظر وضعیت بزرگراهی شرایط مناسبی در استان داریم، اما از نظر آزادراه وضعیت مناسبی نداریم، لذا به دنبال اتصال استان به آزادراه‌های کشور هستیم.  

وی با تاکید براینکه نباید از ایجاد شبکه آزادراهی در استان غافل شویم، گفت: از سال گذشته برنامه ریزی‌هایی را برای اتصال کرمانشاه به شبکه آزادراهی کشور آغاز کردیم که در این راستا پروژه احداث آزاد راه پلیس راه بیستون تا بخش حمیل با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان و مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی بخش دولتی درحال اجرا است.  

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آزادراه همدان به بیستون نیز در دستور کار احداث که با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث آن به توافقاتی رسیده‌ایم.  

وی خاطرنشان کرد: خوشخبتانه کرمانشاه این ظرفیت را دارد که تبدیل به‌هاب منطقه‌ای غرب کشور شود، اما برای رسیدن به این مهم باید به شبکه آزادراهی وصل شویم.  

بازوند به صدور مجوز احداث بندر خشک در کرمانشاه طی سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۲۵۰ تا ۲۹۰ هکتار زمین را برای احداث بندر خشک در استان در نظر گرفته‌ایم.  

وی میزان اعتبار لازم برای احداث بندر خشک در کرمانشاه را بین ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: درحال تهیه فراخوان سرمایه گذار برای اجرای این پروژه هستیم.  

استاندار کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت حمل و نقل هوایی در کرمانشاه هم پرداخت و گفت: اقداماتی را برای احداث یک باند دیگر در فرودگاه کرمانشاه شروع کرده‌ایم تا یک فرودگاه دو بانده داشته باشیم، علاوه بر این کار بازسازی باند قدیمی فرودگاه نیز آغاز شده است.  

وی تصریح کرد: برای احداث باند دوم فرودگاه کرمانشاه که فعالیت آن را شروع کرده‌ایم، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

بازوند در ادامه بااشاره به پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی، عنوان کرد: برای اتمام این پروژه ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نمی‌توان از محل اعتبارات دولتی آن را تامین کرد، برای همین از طریق تشکیل کنسرسیوم یا فاینانس داخلی باید اعتبار آن را تامین کنیم.  

وی همچنین به وجود پنج مرز رسمی در استان اشاره کرد و گفت: از مدتی پیش مرز سومار به دلیل برخی ایرادات که طرف عراقی گرفته بود بسته شده، لذا رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و با برطرف شدن موانع این مرز ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز آینده بازگشایی می‌شود.  

بازوند در ادامه به نقش مهم رانندگان و مدیران موسسسات حمل و نقل در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این قشر زحمت‌کش در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام دادند و در جابجایی رزمندگان، تدارکات و کالاها نقش مهمی ایفا کردند که در تاریخ ثبت خواهد شد.  

استاندار کرمانشاه همچنین بااشاره به زلزله بزرگ آبان سال ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه و اقدامات ارزشمند رانندگان و فعالان حمل و نقل در این بحران، عنوان کرد: در این زلزله مردم نوع دوست ایران ۲۷۰ میلیارد تومان اقلام و کالاهای اساسی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند که فعالین حمل و نقل جاده‌ای کشور بدون چشمداشتی آنها را به کرمانشاه منتقل کردند.  

وی اضافه کرد: در زمان بازسازی نیز ۱۳۰ هزار تن آهن و ۱۸۹ هزار تن سیمان توسط رانندگان حمل و نقل جاده‌ای به این مناطق منتقل شد تا نتیجه آن ۱۲۷ هزار واحد مسکونی ساخته و مرمت شده و یا در حال احداث باشد.  

بازوند به نقش حمل و نقل جاده‌ای استان در جابجایی زائرین اربعین امسال هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه کشور عراق اتوبوس کم داشت، برای همین بخشی از ناوگان اتوبوسرانی خود را در این ایام به آنسوی مرز منتقل کردیم و علیرغم اینکه رانندگان این اتوبوس‌ها گاها هفت تا هشت ساعت در گرما معطل می‌مانند، اما تحمل می‌کردند تا به زائرین خدمت رسانی کنند.  

استاندار کرمانشاه در ادامه به مشکلات بیان شده از سوی فعالان حمل و نقل، رانندگان و راهداران در این نشست اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکلات با همکاری دستگاه‌های ذیربط تلاش‌هایمان را خواهیم کرد.  

وی تاکید کرد: در بخش تسهیلات نیز هرزمان که این قشر برای حوزه فعالیت خود تسهیلات بگیرند، ما ۹ درصد سود تسهیلاتشان را پرداخت خواهیم کرد.  

کد خبر 471827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha