مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طبق برنامه، جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها در این استان هر سه ماه یک‌بار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مورد بازرسی و سنجش قرار می‌گیرد.

بازرسی نازل سوخت مایع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهناز همتی شنبه سی‌ام آذر افزود: طی بازرسی انجام شده در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب آزمون دوره‌ای بر روی نازل نصب و در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.  

وی گفت: نصب برچسب صحت عملکرد بر روی نازل‌های عرضه سوخت مایع الزامی است و شهروندان ایلامی این نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل استاندارد ایلام یاداور شد: طی ۹ ماهه اول سال جاری در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون ادواری نازل‌های عرضه سوخت مایع و به منظور حفظ و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان تعداد یک هزار و ۲۷۴ نازل عرضه سوخت مایع در ایلام و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و آزمون قرار گرفت.

همتی اضافه کرد: در صورتیکه شهروندان مغایرتی در صحت عملکرد نازل جایگاه‌های مشاهده کنند می‌توانند از طریق تلفن ۱۵۱۷ موضوع را به این اداره کل اطلاع تا کارشناسان استاندارد بلافاصله نسبت به دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان و پیگیری موضوع اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز صنفی استان نیز با هدف اطمینان از تداوم و استمرار کیفیت محصولات عرضه شده در واحدهای صنفی استان و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: چنانچه در این راستا کالایی فاقد کیفیت، بدون نام و نشان استاندارد و یا فاقد کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد مشاهده شود، با متخلفان امر مطابق با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد می‌شود.

۳۲۰ دستگاه نازل سوخت مایع (بنزین و نفت گاز) در جایگاه‌های سطح استان فعال است که صحت عملکرد این نازل‌های توزیع سوخت مایع به صورت دوره‌ای هر ساله در حداقل سه نوبت توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار سازمان ملی استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۶۳ جایگاه عرضه سوخت شامل ۴۴ باب جایگاه عرضه فرآورده سوختی بنزین، گازوییل و ۱۹ باب جایگاه CNG تک منظوره و ۲ منظوره در استان ایلام فعال است.

کد خبر 471759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha