رئیس اداره بهزیستی سقز گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی کودکان زیر ۶ سال ساکن در روستاهای این شهرستان انجام شد و تا پایان سال هم طرح در مناطق شهری انجام خواهد شد.  

تنبلی چشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله رحیمی، رئیس اداره بهزیستی سقز در استان کردستان شنبه ۳۰ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روستاهای تحت پوشش این شهرستان طرح پیشگیری از تنبلی چشم و همچنین غربالگری شنوایی برای کودکان زیر ۶ سال انجام شد و برای کودکان شهری نیز ۵۰ درصد انجام شده مابقی هم تا پایان سال انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۰۰ کودک در این شهرستان وجود دارند، افزود: بهترین دوران برای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال است چون به راحتی با تشخیص پزشک بیماری شناسایی و مداوا خواهد شد.  

رحیمی به کمک هزینه درمانی بهزیستی برای علاج و مداوای این بیماری کودکان اشاره کرد و یادآور شد: ضمن کمک هزینه‌هایی نیز برای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان، طرح غربالگری شنوایی نوزادان (ناشنوایی حین زایمان) با کمک شبکه بهداشت و اطلاع رسانی موثر ائمه جماعت و مدیران مدارس برای کودکان شناسایی شده اختصاص و آنها نیز مداوا شدند.  

رئیس اداره بهزیستی سقز با تاکید بر اینکه بیمارستان ۲۳۵ تخته شفا بزودی در این شهر به بهره برداری می‌رسد که برای مداوا و درمان معلولین بسیار موثر است، تاکید کرد: با افتتاح این بیمارستان و استقرار پزشکان فوق تخصص و مرکز درمانی مخصوص معلولان، این افراد دیگر لازم به هزینه کردن و رفتن به شهرهای همجوار برای معالجه نخواهند داشت.  

وی به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار (از محل شهرداری سقز) اختصاص یافته برای مناسب سازی معابر سه محله کمتربرخوردار اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح مناسب سازی و پویا سازی معابر برای معلولان است تا با استفاده از این امکانات، معلولین رفاه بیشتری در جامعه داشته باشند.  

رحیمی با بیان این‌که بزرگ‌ترین امکانات و پاسخ‌دهی برای معلولان، درمان است، اضافه کرد: امیدوارم با افتتاح بیمارستان جدید، دسترسی معلولان به خدمات و امکانات درمانی ساده تر و زمینه مداوای بیماری‌های آنان فراهم شود.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.  

کد خبر 471757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha