رئیس پلیس فتا البرز گفت: اعضای باند اسکمیری که در قالب راه‌اندازی سوپرمارکت ضمن کپی کارت‌های بانکی مردم ۲ میلیارد تومان به جیب زده بودند، به دام افتادند

کلاهبرداری اسکیمری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد اقبالی شنبه ۳۰ آذر اظهار داشت: در پی ارسال چند فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی به پلیس فتا استان البرز، تحقیقات اولیه درزمینهٔ چگونگی برداشت از این حساب‌ها آغاز شد.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که برداشت غیرمجاز از حساب‌ها از سوی یک باند فیشینگ کار حرفه‌ای صورت گرفته و با مبالغ برداشت‌شده اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، طلا و ...کرده‌اند، بلافاصله فروشگاه‌هایی که متهمان از آن‌ها خرید کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفت که تحقیقات از صاحبان فروشگاه‌ها به‌عمل‌آمده اما هویت متهم مشخص نشد و در بررسی‌های پرینت حساب شکات محرز شد که تمام آن‌ها از یک سوپرمارکت دریکی از شهرهای شمالی کشور خریداری کرده‌اند.

اقبالی گفت: مأموران با دریافت نیابت قضایی به نشانی موردنظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری سه نفر از اعضای باند شدند که در اعترافات خود اذعان داشتند با راه‌اندازی سوپرمارکت اجاره‌ای دریکی از شهرهای شمالی اقدام به کپی کارت خریداران می‌کردند.

این افراد با کارت شناسایی ملی فرد دیگری از فروشگاه‌های موبایل، طلافروشی و لوازم‌خانگی در سطح شهرهای تهران، قزوین و البرز خرید داشتند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: متهمان همچنین در نقاط مختلف شهر کرج با استفاده از یک دستگاه خودروی وانت پیکان در پوشش فروش میوه اقدام به کپی کارت‌های بانکی مشتریان و برداشت از حساب‌های آنان کرده‌اند و در بررسی یکی از پرونده‌ها که از طریق کپی کارت‌بانکی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از حساب شاکی به‌صورت غیرمجاز برداشت‌شده بود، مشخص شد که از طریق همین باند برداشت از حساب شاکی صورت گرفته و کارت عابر بانک وی توسط متهمان کپی شده است.

وی افزود: پلیس فتا البرز نیز ۲ نفر همدست دیگر متهمان که اقدام به پول‌شویی می‌کردند دستگیر کرد که با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: طبق بررسی‌ها متهمان تاکنون از ۷۵۳ نفر در سراسر کشور مبلغ ۲ میلیارد تومان کلاه‌برداری کرده‌اند.

اقبالی گفت: از متهمان تعدادی دستگاه اسکیمر، گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، پرینتر مخصوص، ۳۲ عدد کارت‌بانکی مربوط به افراد مختلف، ۹۴ عدد کارت‌بانکی خام برای دریافت موجودی از حساب و ۵۴ کارت خام بانکی برای کپی‌برداری کشف شد.

وی از مردم خواست چنانچه با این شیوه مورد کلاه‌برداری قرارگرفته‌اند برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

فعال کردن رمز یک‌بارمصرف یکی از راه‌های پیشگیری از برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است.

کد خبر 471752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha